Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Аплікація з тканини «Яблуко»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з інструментами і пристосуваннями, необхідними під час роботи з тканиною, прийомами безпечної роботи з ними, вчити виготовляти аплікацію з тканини, а також правильної організації робочого місця під час роботи з тканиною; розвивати творчу уяву, фантазію, охайність; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: зразки виробів; зразки тканини; кольоровий картон; клей; ножиці; пензлик; серветка для рук; мультимедійна дошка.
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організація учнів класу до роботи на уроці
1. Привітання

Усі почули ви дзвінок,
він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався —

до уроку приготувався.
Тож девіз тепер згадаймо
і урок вже починаємо.
Будем ми чарівниками
диво створювать руками.
2. Перевірка готовності дітей до уроку.
-Діти, перевірте, чи усе необхідне є у вас на партах. Сьогодні нам для роботи на уроці треба мати кольоровий картон, тканини, нитки, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук.

II. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
1. Загадка
Народжується з квітки,
його всі люблять дітки,
заліза в нім багато,
рум’яне і хрустке.
Ану скажіть,

то що ж воно таке? (Яблуко)
- Сьогодні ми продовжимо виготовляти аплікацію з тканини. Створимо композицію «Яблуко» за допомогою різних видів тканини та ниток.

III. Відтворення і корекція знань, умінь та навичок.
- А що таке аплікація? (це процес створення візерунків, орнаментів шляхом нашивання, наклеювання на тканину чи папір різнобарвних шматочків якогось матеріалу)
- З яких матеріалів можна виготовляти аплікацію? (з паперу, тканини, природних матеріалів, зі шкіри)
- Які є види аплікації? (силуетна, накладна, ажурна)
Доповніть речення
1) Предмети, інструменти, якими користуються правою рукою, розкладають на робочому столі……(праворуч)
2) Усе, що зручно тримати лівою рукою (папір, тканину), потрібно класти…….(ліворуч)

IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда
- Згадаймо, що ви пам’ятаєте про тканину.
- Які бувають тканини? (Тканини бувають натуральні та синтетичні. Натуральні тканини - лляні, бавовняні, шерстяні. Пам’ятайте, що корисно носити одяг з натуральних тканин.)
- Для чого потрібна аплікація з тканини? Де вона використовується? (Аплікації широко використовуються в мистецтві. За допомогою аплікацій створюються картини, ними можна прикрасити житло, навчальні кабінети, дитячі ігрові кімнати.)
2. Демонстрація ,аналіз та обговорення зразка творчого завдання уроку.

- Подивіться уважно на зразок аплікації «Яблуко».
- З яких матеріалів вона виготовлена? (з тканини, картону, ниток)
- Яке кольорове поєднання? (рожевий, зелений, коричневий)
3. Педагогічне пояснення послідовності виконання практичного завдання.

- Покладіть перед собою зразки тканини ,що ви принесли на урок.
- Оберіть колір тканини для майбутньої аплікації.
- На картоні-основі викладіть шаблони — викрійки деталей, олівцем позначте місце Їх наклеювання.
- Прикріпіть тканину шпильками, обведіть та виріжте по контуру.
- Доберіть картон для фону або зробіть фон зі тканини.
- На картон наклейте фон.
- Змастіть тканину з виворітного боку клеєм та наклейте аплікацію на основу.

V. Практична робота учнів.
1. Повторення правил безпеки під час роботи
- Які правила безпеки з ножицями ви повинні пам’ятати під час роботи?
- Не кладіть ножиці з гострими кінцями на край парти.
- Краще користуватися ножицями з круглими кінцями.
- Не тримайте ножиці кінцями вгору.
- Передавати ножиці товаришеві лише в закритому вигляді, тримаючи їх кінцями до себе.
- Виконуйте завдання обережно і спокійно.
- Не відволікайтеся самі і не заважайте сусідові.
- Не торкайтеся обличчя та очей брудними руками.
2. Самостійна робота учнів (допомагаю учням індивідуально , використовую поточний інструктаж)

VI. Виставка та оцінювання робіт учнів.
Критерії оцінювання:
- Чи за темою виконана робота.
- Володіння технікою та прийомами виконаного завдання.
- Кольорове поєднання.
- Охайність.
- Творчий підхід.

VII. Підсумок уроку.
- Чи цікаво вам було у країні Майстрів?
- Що дізналися нового на уроці? (навчилися виготовляти аплікацію з тканини)
- Подаруйте свій виріб близькій людині (братикові, сестричці)

VIII. Гра « Кожній речі — своє місце»
- Діти, покладіть інструменти на свої місця в папку (діти прибирають робочі місця)