Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Художнє оздоблення та дизайн. Декорування створених виробів раніше засвоєними техніками та відомими матеріалами. Практична робота: виготовлення листівки (аплікація з кольорового паперу)

Мета:

Навчальна: Навчити учнів виготовляти листівку (аплікація з кольорового паперу); гармонійно заповнювати аплікацією площину виробу, естетично оздоблювати його; удосконалювати навички роботи з ножицями; учити економно використовувати матеріал;

Розвивальна: Розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, образне мислення, творчі здібності, дрібну моторику рук, вміння доводити роботу до кінця;

Виховна: Виховувати охайність у роботі, старанність, естетичні смаки, культуру праці.

Обладнання: кольоровий картон, папір, ножиці, клей, ватні палички, пластилін, стрічка.

Хід уроку

І. Організаційний момент (10:20-10:21)

Рівно встали, підрівнялись,

Радісно всі привітались!

- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок? (трудове навчання).

- Сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я, звати мене _____________________. Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку? Діти, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Розпочинаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності (10:21-10:23)

Розгадування загадки

- Для того щоб дізнатися про що піде сьогодні мова вам необхідно відгадати загадку. Уважно слухайте.

Довгі, тонкі віти має,

Золото кору вкриває,

З гілок кошики плетуть,

В церкву раз на рік несуть. (верба)

- Молодці! Так це верба.

Верба - універсальний символ Прадерева життя. Вона - образ весни, Батьківщини, України і, разом з цим, жіночого смутку та вдівства. Своєрідно приваблива, навіть поособливому таємнича, несе в собі поклик до бажань, які не завжди можна визначити і пояснити.

ІІІ. Повідомлення теми уроку (10:23-10:24)

- На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо виготовляти листівку з кольорового паперу. На листівці ми зробимо аплікацію вербових гілочок і писанок.

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. (10:24-10:28)

1. Розповідь з елементами бесіди.

- Діти хто з вас знає, яке свято буде в цю неділю? (Вербна неділя)

- А що ви знаєте про це свято?

- Вербна неділя святкується за тиждень до Великодня. Цього року вона припадає на 1 травня. Свято присвячене дню, коли Ісус в'їхав до Єрусалиму. Люди радісно зустрічали Христа піснями і квітами, а також стелили під ноги його осла гілки пальми - рослини, що символізує чистоту і непогрішність. Католики так і називають це свято - Пальмова неділя. Але пальма в наших краях не зростає, тому в православній традиції її замінили вербою - рослиною, яка першою розквітає після приходу зими і символізує початок нового життя. А свято назвали Вербною неділею. Віруючі люди у Вербну неділю зранку йдуть до церкви на службу. Після служби святять вербні гілочки, які потім несуть додому.

Існує традиція: щоб бути здоровими, люди трохи вдаряють одне одного гілками верби, особливо дітей, бажають здоров'я і благополуччя в сім'ї.

- Сьогодні на уроці ми виготовимо власні вербові гілочки.

2. Фізкультхвилинка

- Діти, ви напевно всі втомились, тож давайте проведемо невеличку фізкультхвилинку

Руки вгору, руки вниз, на сусідів подивись

І зроби 4 кроки — заморились на уроках,

Вище руки підніміть і спокійно опустіть.

Нахиліться, розігніться, станьте прямо, усміхніться

Плесніть, діти, кілька раз ....

За роботу, все гаразд!

3. Правила безпечної поведінки під час роботи з ножицями та голкою

4. Гра «З’єднайка»

- Перш ніж розпочати нашу роботу давайте згадаємо правила поведінки з ножицями на уроках трудового навчання. Зіграємо у гру «З’єднайка». Ваше завдання з’єднати стрілочками правила.

Image

V. Практична робота (10:28-10:58)

1. Конструювання виробу

- У мене для Вас, є підготовлений зарання виріб, для прикладу, давайте детально розглянемо його.

1) Беремо спочатку картон світлого кольору. Згинаємо навпіл, утворюючи таким чином листівку.

2) Далі зробимо гілочки верби. Беремо папір коричневого кольору, відрізуємо смужку шириною 1-2 см, скручуємо спіралькою (можна накрутити на заряд від ручки). Кінець смужки приклеюємо. Таким чином робимо ще дві гілочки.

3) Намащуємо гілочки клеєм і приклеюємо на нашу листівку утворивши ніби букет з вербових гілочок.

4) Далі зробимо котики. Беремо ватні палички, відрізуємо кінці. Таким чином, необхідно відрізати декілька паличок.

5) Вужчу сторону палички обліплюємо невеликою кількістю пластиліну коричневого кольору.

6) Наносимо клей на котики і приклеюємо до гілочок.

7) Обводимо за шаблоном писанки. Прикрашаємо різноманітним орнаментом. Приклеюємо писанки на листівку.

6) Далі приклеюємо бантик із стрічки до гілочок верби.

2. Самостійна робота учнів

- Можете приступати до роботи.

- Діти, хто не зрозумів, що потрібно робити?

(Учні приступають до виготовлення виробу. Вчитель стежить за правильним виконанням, та дотриманням правил безпеки з дротом та ножицями. Допомагає тим, у кого не виходить.)

VI. Підсумок уроку (10:58-11:00)

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення.

✵ Я знаю…

✵ Я вмію…

✵ На уроці я дізнався (дізналась) …

✵ Мені найбільше сподобалось…

✵ Я подарую свою листівку…

Перший ряд, хто вже виконав, виходимо до дошки. Другий ряд, третій ряд.

- Чи сподобався вам урок?

- Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці?

- Давайте подивимось у кого вийшло найкраще.

- Чия робота вам найбільше сподобалась?

Ви всі молодці, я дуже дякую вам за хорошу роботу. До побачення!

VII. Домашнє завдання

Діти, вдома хто не закінчив роботу, закінчите.

1. Оцінювання робіт

2. Прибирання робочих місць