Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

День Святого Валентина. Виготовлення валентинки

Мета: Розширити знання учнів про День Святого Валентина, ознайомити з видами валентинок, технологією їх виготовлення, удосконалювати вміння вирізати і склеювати папір, розвивати уяву, точність рухів, виховувати акуратність, естетичний смак, почуття любові до ближніх.

Корекційна мета: розвивати наочно-образне мислення, зорове сприйняття, увагу; сприяти розвитку вмінь, аналізувати об’єкти сприйняття; удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, знаходити суттєвий зв’язок між предметами; розвивати дрібну моторику рук; формувати пізнавальну активність.

Обладнання: листівка у вигляді валентинки, серветки тришарові, картон для шаблону, ножиці, стрижень від кулькової ручки, пластилін, мультимедійна дошка та проектор, музичні записи класичних мелодій.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання

Замітає сніг довкола
І палаци, і садки,
А сніжинки кольорові
Закружляли у танки.
Попрацюємо ми з вами
В їхнім морі... Снігопад...
І злітає раптом з неба
Валентинок зорепад!

ІІ. Перевірка готовності до уроку

Кожен з Вас вже постарався —

До уроку приготувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Наш девіз: Знаємо! Творимо! Зможемо! Зуміємо!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель:

Сьогодні ми вами поринемо в сиву давнину, дізнаємося про історію виникнення Дня закоханих та виготовимо листівки-валентинки у техніці торцювання. А мандрувати ми будемо за допомогою цього чарівного годинника

(Вчитель переводить стрілки годинника назад.)

Ось ми і опинилися в чарівному світі далекою бувальщини. Подивіться, перед нами ворота, а на них написано вірш, давайте прочитаємо його

Вірш про Любов

Любов — найкраще в світі почуття,

Вона не має меж — безкрая.

З любові починається життя,

Вона усе найкраще починає!

Без любові не можна жити,

Треба всім вона з юних літ.

Без любові зав’януть квіти,

Стане сірим безликим світ.

Без любові загине казка

І душа не злетить до зір.

Доброта пропаде і ласка,

Стане сірим усе, повір.

Без любові душа зміліє,

Зникне усмішка на вустах.

Навіть білий сніжок посіріє,

І людину огорне страх.

Без любові не можна жити.

Хай у серці вона горить.

Хай душа ваша вміє любити,

Бо любити — це значить жить!

Надія Красоткіна

Вчитель:

Діти, а про що цей вірш?

Давайте складемо до нього пояснення у техніці «Сенкан».

Словникова робота: Сенкан — це, що складається з п’яти рядків.

ЛЮБОВ

Щира, чиста безмежна

Пробачає, милує, облагороджує

Робить людину щасливою

Життя

Вчитель:

- Діти, ми з’ясували, що таке любов і ворота відчинилися.

- У кожної людини є серце, і це серце прагне любити.

- А кого любите ви?

- А що означає любити? (відповіді учнів).

- Прочитаємо разом:

ЛЮБИТИ - ЦЕ ЗНАЧИТЬ: БАЖАТИ ЛЮДИНІ ДОБРА!

Потрібно любити не тільки рідних, друзів, а й усіх людей, навіть тих, які нас іноді ображають; навіть на зло треба відповідати добром.

А тим часом ми увійшли до великого середньовічного замку. І серед великої зали лежить велика старовинна книга, здається, в цій книзі ми можемо дізнатися про історію виникнення свята закоханих.

Давайте її почитаємо!

(Історія з книги)

Це свято, так само як і Хелловін, прийшло до нас із Заходу. Народився День закоханих в середньовічній Європі.

Імператор Клавдій ІІ був страшенним противником шлюбів, адже вважав, що це заважає солдатам: одружені чоловіки більше думають про дружину та дітей, аніж про благополуччя власної країни. Тому він заборонив шлюби взагалі. Однак, жив у ті часи Валентин, який таємно вінчав усіх охочих. Звичайно, від Клавдія це не вдалося приховати, тому винуватця кинули за грати. Та лихо не без добра. Валентин і дочка тюремника Юлія закохалися одне в одного і почали листуватися. Історія закінчилась трагічно. Перед стратою, 13 лютого Валентин надіслав коханій свого останнього листа, підписаного словами «Твій Валентин». Дівчина прочитала його 14 лютого, коли коханого вже не було в живих.

З тієї пори з’явилися традиція дарувати одне одному валентинки — листівки з привітаннями до дня закоханих або із зізняннями в коханні

Вчитель:

- Скажіть мені, а де можна взяти валентинки?

- Так, можна купити в магазині а можна виготовити власноруч!

- А який подарунок більш цінніший, зроблений власноруч чи придбаний у магазині?

IV. Робота над темою

А наш чарівний годинник переніс нас у країну майстрів. Де нам випала можливість зробити валентинку. А робити ми будемо її в техніці, що має назву торцювання.

Словникова робота

Торцювання — це техніка створення об’ємних аплікацій.

Тож давайте почнемо.

Поточний інструктаж

- Але, спочатку давайте повторимо правила безпечної роботи з ножицями. (Відповіді учнів)

- Передавати кільцями вперед; не залишати відкритими; не розмахувати ножицями; при різанні пальці лівої руки тримати подалі від лез; не класти на край парти. 

- Інструктаж що до безпечної праці під час роботи з матеріалами

- Перед вами матеріали для роботи: уже готова листівка у вигляді валентинки, серветки тришарові, з допомогою яких і будуть виходити торцювання, картон для шаблону, ножиці, стрижень від кулькової ручки, пластилін.

V. Практична робота

Поточний інструктаж

Для початку приступимо до малювання шаблону.

1. Для цього візьміть вже готову листівку, прикладіть до картону і обведіть. Тепер можете вирізати фігуру

2. Візьміть білий пластилін і нанесіть на лицьову сторону листівки тонким шаром.

3. Тепер виконуємо торцювання. Серветку необхідно розділити на 3 шари. Так як валентинка маленька, то розмір нарізаних квадратиків має бути 1х1 см. Не знімаючи шматочок серветки зі стрижня, притискаємо її.

Важливе порада від майстрів торцювання!

Торцювання повинні стояти дуже щільно один до одного, так щоб не було просвітів, тоді робота буде виглядати набагато краще.

(Діти працюють над створенням валентинок під керівництвом учителя. Звучить класична музика)

Наші валентинки готові!

Демонстрація виконаних робіт

а) показ та аналіз технологічної карти. Аналіз зразка.

- Які кольори ви бачите на валентинці? (Червоний, рожевий і білий)

- А чому саме такі кольори? (Червоний символізує любов, рожевий — ніжність, білий — чистоту).

б) Послідовність трудових дій

- Хто може нагадати послідовність дій для виконання валентинки?

VІ. Аналіз і оцінювання робіт

- З якою технікою ми працювали сьогодні на уроці?

- Яким способом виготовляли валентинку?

- Хто такий Святий Валентин?

Підсумкова бесіда.

- А чарівний годинник пробив «Мить симпатій». Це означає, що вам слід замислитися над тим, кому б ви хотіли подарувати свою валентинку.

- Даруючи, потрібно казати щирі і гарні слова: я тебе люблю! Або я Вас люблю, поважаю! Я дякую тобі за все!

- На цьому урок закінчено.

Прибирання робочих місць.