Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Подарунок мамі. Виготовлення саморобної листівки

Мета: ознайомити учнів з подарунковими листівками, навчити виготовляти листівки паперу; розвивати фантазію, кмітливість; виховувати любов до матері, бабусі.

Обладнання:

Для вчителя: листівка-подарунок (зразок), кольоровий папір, клей ПВА, ножиці.

Для учнів: кольоровий папір, клей ПВА, ножиці,

Тип уроку: комбінований; урок — подорож.

Міжпредметні зв’язки: з математикою, природознавством, українською мовою та образотворчим мистецтвом.

Хід уроку

1. Організація класу

Добрий день діти!

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

- Мене звати ____________________, і урок трудового навчання у Вас сьогодні проведу я.

- Приготуйте будь ласка все необхідне для заняття, а саме: ножиці, кольоровий папір, клей.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці, ми будемо подорожувати чарівної країною, яка називається «Трудоляндія», навчимося виготовляти подарункові листівки.

- Діти, ми будемо робити чудові і красиві листівки, але для кого ми дізнаємося лише після того як виконаємо завдання від нашої гості — Сови.

(Потрібно розв’язати приклади в результаті яких вийде слово Матуся)

- Отож сьогодні ми навчимося виготовляти листівку для ваших матусь.

3. Аналіз зразка та його графічне зображення.

- Діти подивіться на дошку, на ній знаходяться різні цікаві листівки.

(Показую різні листівки)

4. Конструювання виробу.

- Діти скажіть будь ласка, із чого виготовлену цю листівку? (папір)

- Яку форму має наша листівка? (листок складений навпіл)

- Що вирізано посередині нашої листівки? (серце)

5. Планування трудового процесу (інструктаж).

- Отож продовжуємо мандрівку нашою країною!

- Наступна наша станція «Морський друг», і на ній нас зустрічає? (краб)

(Слайд із загадкою — відгадка — ножиці)

- Для того, щоб ми могли виготовити наш виріб, нам потрібні ножиці.

- Тож зараз гуртом пригадаємо правила користування ножицями. (слайди)

- Наступна наша станція носить назву «Маленька бешкетунка».

- На ній нас радо зустрічає Машенька.

- Вона приготувала вам завдання: потрібно розгадати анаграму: розставити правильно літери і назвати слово (клей).

- Щоб деталі нашого виробу трималися міцно, ми користуватимемося клейм, а правила користування клеєм зараз пригадаємо. (слайд із правилами).

- Молодці! Ось ми і пригадали правила користування ножицями та клеєм.

Отож переходимо до роботи!

- Неквапливо ми прийшли до квітчастої галявини на якій нас зустрічає Копатич.

- Він хоче показати Вам як правильно виготовляти нашу листівку. Для цього він передав мені листа, в якому все описав:

1) Діти візьміть листок горизонтально та складіть навпіл, так щоб контури серця були зовні.

2) Потім сторону із серцем складаємо теж навпіл, щоб серце було складене.

3) Далі, дотримуючись правил користуванням ножицями починаємо вирізати серце по наведеному контурі.

4) Після того, як серце ми вирізали, розгортаємо листок.

5) Розгортаємо наш листок, і на сторону де вирізана форма серця клеїмо кусочок паперу, який лежить на вашій парті.

6) Обклеюємо лише боки та низ нашої частини паперу, верх залишаємо таким яким він є.

7) Після цього на іншій стороні ми клеїмо листочок із лініями на яких ми будемо писати привітання нашій мамі.

- Ось все, наша листівка готова, залишається написати привітання мамі.

- Ой гляньте, а хто завітав на наш урок? (Губка Боб)

- Він дуже сильно хоче подивитися на те як виготовляти листівку, дозволимо йому? (Так)

6. Проведення технологічних операцій.

- Діти, ви уважно послухали весь алгоритм виконання нашого виробу, а зараз кожен із вас приступає до роботи.

- Якщо у вас виникнуть питання, звертайтеся.

(Самостійна робота учнів)

- Діти, я чую мелодію, до нас завітала фея музики, яка хоче, щоб ви трішки поспівали та порухалися. (проводжу фізкультхвилинку).

7. Перевірка виробів та оцінка

- Діти, отож ми перейшли до нової станції, яка називається «Вибаглива принцеса»

- Із замку до нас виходе принцеса Софія, яка дуже сильно хоче подивитися на ваші листівки, для цього вийдіть по черзі 1 2 та 3 ряд до дошки.

- Отож, ми з Вами подорожували країною? (Трудоляндією);

- Ми навчилися виготовляти? (листівки мамі)

- Діти, ваше завдання занести листівки та подарувати їх мамі.

- До побачення!!!