Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Згинання і складання паперу. Аплікація з паперу і картону. Виготовлення декоративної листівки «Янголятко»

Мета:

Формувати в учнів ключові компетентності:

- вміння вчитися — організувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії, доводити роботу до кінця;

- загально-комунікативну компетентність — дотримуватися норм мовленнєвої компетентності, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

- здоров’язбережувальну компетентність - дбайливе ставлення до свого здоров’я як вищу життєву цінність.

Соціальні компетентності:

- продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, виявляти ініціативу.

Формувати в учнів предметні компетентності:

- навчальну: поглибити знання учнів про вітальну листівку, історію її виникнення;

- навчити дітей виготовляти декоративну листівку «Янголятко»;

- вчити застосовувати набуті знання у власній художньо-творчій діяльності;

- розвивальні: розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, образне мислення, уявлення учнів, дрібну моторику пальців, творчі здібності;

- виховну: виховувати відчуття прекрасного, акуратність, любов до праці, відповідальність за якість виконаної роботи, повагу до традицій українського народу, відчуття прекрасного.

Матеріали та інструменти. Фігура янголятка, картон-основа, кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, шаблон, аудіо запис, презентація, зразок виробу, виставка вітальних листівок.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Ось дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,
Так що час не втрачаймо
І працювати починаймо.
- Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з планом уроку.

- Діти, ось ці незвичайні сходинки будуть допомагати вам сьогодні на уроці. Ми спробуємо підніматись ними до верхівки. Але для цього треба бути уважними і старанно працювати, бо успіх дається нелегко!

На дошці записаний план уроку.

1. «Добрий початок — половина успіху!»

2. «Розсипанку зібрати постараємось, про чарівного гостя дізнаємось!»

3. Цікавинки про листівки.

4. У технологічному цеху майстра Папірчика.

5. «Ріжу, клею, самостійно і працюю на відмінно!»

6. Успіх! Побажання.

- Перевірте, чи готові ваші робочі місця до роботи? (Вчитель перевіряє робочі місця).

- Бо добрий початок — половина успіху!

(Піднялись на І сходинку)

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, що це за скринька на столі давайте заглянемо в середину? (Вчитель дістає зі скриньки лист, читає).

Любі хлопчики і дівчатка!

Розсипанку зібрати постарайтесь, про чарівного гостя дізнайтесь!

Ваш майстер Папірчик.

3. Гра «Збери слово» (ЯНГОЛЯТКО).

На дошці прикріплені букви з яких діти складають слово.

(Піднялись на ІІ сходинку)

4. Повідомлення теми та мети уроку.

- Чи бачили ви це малятко?

До нас спустилось янголятко.

(Вчитель показує фігурку янголятка).

І щиро, радо вас вітає,

Новину всім повідомляє

Вам треба чемно працювати,

Бо скоро, скоро прийде свято.

5. Створення проблемної ситуації.

- Як ви гадаєте, діти, яку новину хоче повідомити вам ангелятко, яке свято наближається? (Діти відповідають).

6. Розповідь учителя.

- З наближенням новорічних свят, люди традиційно вітають своїх рідних, близьких і знайомих — надсилають їм вітальні листівки. То ви, мабуть, здогадались чим ми будемо займатись сьогодні на уроці. (Розгляд вітальних листівок).

7. Довідкове бюро.

Перші поштові листівки з’явилися в Англії. Їх прикрашали малюнки створенні художниками. «Щасливого Різдва !» - було надруковано на першій різдвяній листівці. Поштові листівки отримували як подарунок. На зворотному боці було особисте звернення, що зберігало тепло рідних чи дружніх рук. Траплялися листівки великі та зовсім маленькі, з тканини, дерев’яні, з візерунками, ароматизовані, музичні. На новорічних поштових листівках є і Дід Мороз зі Снігуронькою, і ялинки, і сніжинки, і зворушливі привітання.

А останніми роками в усьому світі стало дуже популярним дарувати листівки ручної роботи.

Поширилося це хобі з Америки, де й отримало назву — кардмейкінг (кард — листівка, мейкінг — виготовлення).

А ви хочете зробити вітальну листівку своїми руками?

(Піднялись на ІІІ сходинку)

- Ось яку вітальну листівку ми навчимось сьогодні робити. Хто це до вас всміхається?

8. Технологія виготовлення виробу.

Розгляд зразка виробу.

Робота з технологічною картою виробу.

— Уважно розгляньте технологічну карту та назвіть з яких частин буде складатися наш Ангелик?

1. Підбери картон-основу.

Image

2. Склади її навпіл.

Image

3. За допомогою шаблонів обведи та виріж голову, крила, та коло для плаття.

Image

Image

Image

4. Коло для плаття склади навпіл, а потім навскоси так, щоб краї не збіглися.

Image

5. Виклади деталі на основу. Змасти деталі клеєм.

Image

6. Усередині листівки наклей аркуш паперу для привітання.

Image

(Піднялись на ІV сходинку)

(Демонструю готовий виріб)

9. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

- Щоб безпечно працювати,

треба правила згадати.

1. Ножиці — це небезпечно,

нагадати вам доречно:

біля краю не клади,

щоб не трапилось біди.

2. Вістрям вгору не тримай,

другу так передавай.

(Вчитель демонструє.)

3. Якщо він тебе попросить,

вперед кільцями подай.

4. Клей наносити потрібно

з середини до країв.

Буде дуже добре видно,

якщо буде зайвий він.

5. Якщо клей на одяг капнув,

паніки ти не зчиняй,

а швидесенько водою

клей з одежі відмивай.

6. На столі лежить серветка,

якщо руки забруднив,

ти візьми її і швидко

витри все, що замастив.

- А тепер відпочинемо і продовжимо роботу.

10. Фізкультхвилинка

Раз - піднялись!

Два-присіли!

Хай мужніє наше тіло!

Руки вгору, руки вниз!

На сусіда подивись!

Руки вгору, руки в боки!

Поскачи на місці трохи!

Руки ззаду покладемо, головою поведемо!

Дружно всі присядемо і за парти сядемо!

ІІI. Виконання практичної роботи.

Показую на 5 пункт плану уроку.

А тепер «Ріжу, клею самостійно і працюю на «відмінно»!

Діти працюють користуючись інструкцією «Послідовність виконання».

Допомагаю тим хто цього потребує.

(Піднялись на V сходинку)

Послідовність виготовлення листівки «Янголятко».

Схема виготовлення (прикріплені до дошки).

1. Підберіть картон-основу і складіть його навпіл.

2. За допомогою шаблонів обведіть та виріжте голову, крила, ніжки та коло для плаття.

3. Коло для плаття складіть навпіл, а потім навскоси так, щоб краї не збігалися.

4. Викладіть деталі на основу-картон: голову, крила, платтячко. Твоє ангелятко може стояти, сидіти або літати.

5. Змастіть деталі клеєм та наклейте на основу. Доповніть листівку зірочками.

6. У середину листівки наклей аркуш паперу для привітання.

(Піднялись на VI сходинку)

ІV. Підсумок уроку. 

1. Рефлексія.

Вправа «Склади портфелик знань»

- Які ж знання ми покладемо у портфелик?

ВІДПОВІДІ:

- Ми добре навчились згинати і складати папір, вміємо вирізувати шаблони, розміщувати деталі на картоні, навчились робити вітальну листівку.

- Молодці! Ось ми і піднялися до верхівки наших східців.

2. Виставка та оцінювання робіт учнів.

Відбір на виставку «Вітальні листівки своїми руками»

- Якщо ви задоволені своєю роботою на уроці повісьте тарілочку під усміхненим смайликом.
- Якщо ви незадоволені своєю роботою на уроці повісьте тарілочку під сумним смайликом.

3. Слово вчителя

- Наш гість — чарівне Янголятко, прощається з вами і нагадує, що в листівці ще потрібно написати привітання — найтепліші слова тому, для кого ви її виготовляли.

- А ось побажання вам від Янголятка: «Бажаю, діти, успіхів щоденно, бажаю творчості усім й великого натхнення!».

4. Прибирання робочих місць.

ImageImage Image

Image Image

ImageImage

Image  Image

Image

Image

Image

Image

- поглибити знання учнів про вітальну листівку, історію її виникнення;

- навчити дітей виготовляти декоративну листівку «Янголятко»;

- сприяти збагаченню словникового запасу школярів;

- розвивати образне мислення, уявлення учнів;

- виховувати повагу до традицій українського народу, відчуття прекрасного.

1. Ножиці — це небезпечно,

нагадати вам доречно:

біля краю не клади,

щоб не трапилось біди.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Вістрям вгору не тримай,

другу так передавай.

(демонструє.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Якщо він тебе попросить,

вперед кільцями подай.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Клей наносити потрібно

з середини до країв.

Буде дуже добре видно,

якщо буде зайвий він.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Якщо клей на одяг капнув,

паніки ти не зчиняй,

а швидесенько водою

клей з одежі відмивай.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. На столі лежить серветка,

якщо руки забруднив,

ти візьми її і швидко

витри все, що замастив.

------------------------------------------------------------------------------------------------------