Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Виготовлення човника способом оригамі

Мета: oзнайомити учнів з ори гамі, як видом мистецтва.

Обладнання: папір, зразок, ілюстрації з човниками.

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць.

ІІ. Організаційний момент.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

На дошці написано:

Всіх! Всіх! Всіх!

Хлопчиків і дівчаток

2 го класу

Запрошуємо в Школу оригамі!

- Чи є слова, які вам не відомі?

- Послухайте, що означає це слово.

Оріґамі (яп. 折り紙 орі — «складати», камі — «папір», тобто «складений папір») — мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок. Термін оріґамі відноситься до всіх типів складання паперу, а не тільки японських зразків.

В оріґамі використовуються небагато різних згинів, але вони можуть бути скомбіновані багатьма способами й утворювати дуже складні фігури. Зазвичай фігури оріґамі складають без розрізів зквадратного аркуша, сторони якого можуть бути різних кольорів. Усупереч найпоширенішій версії, у традиційному японському оригамі, що сягає ери Едо (1603—1867), цих правил суворо не дотримувались і в багатьох випадках аркуші розрізали (Кіріґамі 切り紙) або фігури складали не з квадратного аркуша, а з прямокутного, круглого, трикутного тощо.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо виготовлювати іграшку з ори гамі, про яку ви дізнаєтесь з загадки.

Їду, їду - ні коліс ні сліду. (човен)

Любить море, річку, повінь.

Називається він …(човен)

- Отже сьогодні ми будемо виготовляти човник.

- Хто з вас плавав на човні?

- Які є човни?

- Для роботи нам потрібен будь який папір, головне щоб не був дуже цупким.

ІV. Розгляд човника

Вчитель демонструє човника, якого діти мають виготовлювати на уроці.

V. Технологія виготовлення виробу

VI. Правила техніки безпеки.

Учні повторюють правила техніки безпеки

VII. Самостійна робота учнів.

Діти виготовляють човника, з паперу. Вчитель допомагає учням.

VIIІ. Фізкультхвилинка

Вийшла курочка на грядку,

Кличе ципляток на зарядку.

Руки в гору, руки вниз, ними потрясіть, та сідаємо працювати.

IХ. Продовження самостійної роботи.

Х. Оцінювання робіт.

ХІ. Підсумок уроку.

- Що вам найбільше сподобалось з сьогоднішнього уроку?

ХІІ. Прибирання робочих місць.