Математика - Збірник завдань для усних обчислювань 3-4 класи - Є. І. Максимова, Л. М. Шелкова, Н. В. Фартушко 2020


Додавання і віднімання круглих чисел

Математичні диктанти

Диктант 1

1. Обчисліть суму чисел 350 і 410.

2. Обчисліть різницю чисел 800 і 80.

3. На скільки число 700 більше, ніж 300?

4. На скільки число 650 кг менше, ніж 850 кг? Запишіть у центнерах і кілограмах.

5. Зменшуване 360, від'ємник 60. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 100, другий доданок 80. Обчисліть суму.

7. Число 770 зменште на 40.

8. Число 330 збільште на 90.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи з 200, прилічуючи по 20.

10. Доберіть і запишіть кругле багатоцифрове число, більше за 760 і менше за 780.

Диктант 2

1. Обчисліть суму чисел 230 і 520.

2. Обчисліть різницю чисел 700 і 120.

3. На скільки 800 м більше, ніж 500 м?

4. На скільки число 250 менше, ніж 450?

5. Зменшуване 120, від'ємник 40. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 50, другий доданок 30. Обчисліть суму.

7. Число 480 зменште на 60.

8. Число 150 збільште на 70.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 480, прилічуючи по 10.

10. Доберіть і запишіть кругле багатоцифрове число, більше за 200 і менше за 220.

Диктант 3

1. Обчисліть суму чисел 140 і 70.

2. Обчисліть різницю чисел 200 і 110.

3. На скільки 900 см більше, ніж 200 см? Запишіть у дециметрах.

4. На скільки число 350 менше, ніж 550?

5. Зменшуване 880, від'ємник 80. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 200, другий доданок 40. Обчисліть суму.

7. Число 170 зменште на 30.

8. Число 420 збільште на 70.

9. Запишіть три числа, починаючи з 910, прилічуючи по 20.

10. Доберіть і запишіть кругле багатоцифрове число, більше за 140 і менше за 160.

Диктант 4

1. Обчисліть суму чисел 950 і 60.

2. Обчисліть різницю чисел 400 і 200.

3. На скільки число 300 більше, ніж 100?

4. На скільки число 750 менше, ніж 950?

5. Зменшуване 430, від'ємник 40. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 300, другий доданок 60. Обчисліть суму.

7. Число 840 зменште на 10.

8. 510 м збільште на 80 м. Запишіть у дециметрах.

9. Запишіть чотири числа, починаючи з 700, прилічую-чи по 20.

10. Доберіть і запишіть кругле багатоцифрове число, яке більше за 530 і менше за 550.

Диктант 5

1. Обчисліть суму чисел 760 і 80.

2. Обчисліть різницю чисел 500 і 400.

3. На скільки число 600 більше, ніж 100?

4. На скільки число 50 менше, ніж 150?

5. Зменшуване 110, від'ємник 50. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 900, другий доданок 90. Обчисліть суму.

7. 560 тон зменште на 50 тон.

8. 820 літрів збільште на 80 літрів.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи зі 110, прилічуючи по 10.

10. Доберіть і запишіть кругле багатоцифрове число, більше за 820 і менше за 840.

Диктант 6

1. Яке число потрібно додати до 200, щоб отримати 400?

2. Яке число відняти від 900, аби отримати 600?

3. Число 350 збільште на 70.

4. Число 240 зменште на 30.

5. Як утворити число 500 з числа, що його передує?

6. Як утворити число 850 з числа, що йде за ним?

7. Перший доданок 100. Сума дорівнює 900. Чому дорівнює другий доданок?

8. Перший доданок 250, другий доданок 300. Чому дорівнює сума?

9. Обчисліть суму 480 дм і 20 дм. Запишіть у метрах.

10. Обчисліть різницю 370 кг і 60 кг. Запишіть у центнерах і кілограмах.

Диктант 7

1. Яке число необхідно додати до 500, щоб отримати 800?

2. Яке число відняти від 800, аби отримати 500?

3. Число 420 збільште на 60.

4. Число 510 зменьште на 20.

5. Як утворити число 450 з числа, що його передує?

6. Як утворити число 200 з числа, що йде за ним?

7. Перший доданок 350. Сума дорівнює 550. Чому дорівнює другий доданок?

8. Перший доданок 600, другий доданок 150. Чому дорівнює сума?

9. Обчисліть суму: 670 см і 30 см. Запишіть у метрах.

10. Обчисліть різницю: 990 см і 50 см. Запишіть метрах у дециметрах.

Диктант 8

1. Яке число слід додати до 300, щоб отримати 600?

2. Яке число відняти від 100, аби отримати 50?

3. Число 710 збільште на 50.

4. Число 520 зменште на 40.

5. Як утворити число 450 з числа, що його передує?

6. Як утворити число 200 з числа, що йде за ним?

7. Перший доданок 770. Сума дорівнює 800. Чому дорівнює другий доданок?

8. Перший доданок 240, другий доданок 60. Чому дорівнює сума?

9. Обчисліть суму 310 л і 60 л.

10. Обчисліть різницю 420 г і 30 г.

Диктант 9

1. Яке число потрібно додати до 100, щоб отримати 400?

2. Яке число відняти від 600, аби отримати 100?

3. Число 520 збільште на 50.

4. Число 480 зменште на 40.

5. Як утворити число 330 з числа, що його передує?

6. Як утворити число 960 з числа, що йде за ним?

7. Перший доданок 360. Сума дорівнює 400. Чому дорівнює другий доданок?

8. Перший доданок 810, другий доданок 30. Чому дорівнює сума?

9. Обчисліть суму 470 с і 130 с. Запишіть у хвилинах.

10. Обчисліть різницю 270 хв і 210 хв. Запишіть у годинах.

Диктант 10

1. Яке число необхідно додати до 500, щоб отримати 570?

2. Яке число відняти від 870, аби отримати 810?

3. Число 230 збільште на 150.

4. Число 390 зменште на 190.

5. Як утворити число 380 з числа, що його передує?

6. Як утворити число 110 з числа, що йде за ним?

7. Зменшуване 640. Різність дорівнює 400. Чому дорівнює від'ємник?

8. Від'ємник 780, різниця 200. Чому дорівнює зменшуване?

9. Обчисліть суму 430 см і 80 см. Запишіть у метрах і сантиметрах.

10. Обчисліть різницю 620 дм і 50 дм. Запишіть у метрах і сантиметрах.

Математичні диктанти виду ««Так» чи «ні»»

Диктант 1

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 500 передує числу 499.

2. Наступне число за числом 600 — число 601.

3. Сусіди числа 700 — це числа 701 та 702.

4. Найбільший розряд у числі 100 — 1 сотня.

5. Найменший розряд у числі 200 — 0 одиниць.

6. Число 350 вміщує 3 розряди.

7. Найбільше трицифрове число — 990.

8. Сума чисел 200 і 300 дорівнює 500.

9. Різниця чисел 900 і 100 дорівнює 800.

10. Між числами 599 і 601 стоїть число 600.

Диктант 2

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 299 передує числу 300.

2. Наступне число за числом 410 — число 411.

3. Сусіди числа 500 — це числа 499 і 500.

4. Найбільший розряд у числі 220 — 2 десятки.

5. Найменший розряд у числі 440 — 4 сотні.

6. Число 60 вміщує 2 розряди.

7. Найменше трицифрове число — 100.

8. Сума чисел 600 і 300 дорівнює 800.

9. Різниця чисел 700 і 200 дорівнює 500.

10. Між числами 399 і 401 стоїть число 400.

Диктант 3

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 699 передує числу 500.

2. Наступне за числом 520 — число 519.

3. Сусіди числа 100 — це числа 99 і 200.

4. Найбільший розряд у числі 840 — 8 сотень.

5. Найменший розряд у числі 340 — 3 сотні.

6. Число 320 вміщує 2 розряди.

7. Якщо 500 кг збільшити на 500 кг, то отримаємо 1 тонну.

8. Сума чисел 200 і 700 дорівнює 800.

9. Різниця чисел 900 і 300 дорівнює 600.

10. Між числами 899 і 901 стоїть число 900.

Диктант 4

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 699 передує числу 700.

2. Наступне за числом 310 — число 309.

3. Сусіди числа 820 — це числа 819 і 821.

4. Найбільший розряд у числі 730 — 7 сотень.

5. Найменший розряд у числі 860 — 0 одиниць.

6. Число 200 вміщує 2 розряди.

7. Якщо 450 кг збільшити на 350 кг, то отримаємо 8 центнерів.

8. Якщо 820 м зменшити на 120 м, то отримаємо 70 дециметрів.

9. Сума чисел 380 і 400 дорівнює 780.

10. Різниця чисел 940 і 200 дорівнює 600.

Диктант 5

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 199 передує числу 198.

2. Наступне за числом 430 — число 440.

3. Сусіди числа 220 — це числа 319 і 321.

4. Найбільший розряд у числі 580 — 5 сотень.

5. Найменший розряд у числі 790 — 9 десятків.

6. Число 90 вміщує 2 розряди.

7. Якщо 560 кг збільшити на 240 кг, то отримаємо 8 центнерів.

8. Якщо 820 км зменшити на 120 км, то отримаємо 600 кілометрів.

9. Сума чисел 470 і 400 дорівнює 780.

10. Різниця чисел 530 і 400 дорівнює 130.

Диктант 6

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 450 передує числу 449.

2. Наступне за числом 270 — число 370.

3. Сусіди числа 600 — це числа 599 і 601.

4. Найбільший розряд у числі 180 — 8 десятків.

5. Найменший розряд у числі 960 — 6 десятків.

6. Число 790 вміщує 3 розряди.

7. Якщо 310 л збільшити на 240 л, то отримаємо 550 літрів.

8. Якщо 780 г зменшити на 270 г, то отримаємо 500 грамів.

9. Сума 640 г і 360 г дорівнює 1 кілограму.

10. Різниця 830 м і 400 м дорівнює 43 дециметри.

Диктант 7

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 850 передує числу 849.

2. Наступне за числом 540 — число 541.

3. Сусіди числа 730 — це числа 729 і 731.

4. Найбільший розряд у числі 680 — 8 десятків.

5. Найменший розряд у числі 301 — 1 одиниця.

6. Число 790 вміщує 7 сотень і 9 десятків.

7. Якщо 680 дм збільшити на 100 дм, то отримаємо 70 метрів.

8. Якщо 380 кг зменшити на 280 кг, то отримаємо 1 центнер.

9. Сума 300 кг і 370 кг дорівнює 6 центнерів.

10. Різниця 1 км і 500 м дорівнює 500 метрів.

Диктант 8

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 159 передує числу 160.

2. Наступне за числом 300 — число 310.

3. Сусіди числа 570 — це числа 569 і 571.

4. Найбільший розряд у числі 290 — 2 сотні.

5. Найменший розряд у числі 510 — 1 десяток.

6. Число 970 вміщує 7 сотень і 9 десятків.

7. Якщо 350 дм збільшити на 600 дм, то отримаємо 95 метрів.

8. Якщо 600 кг зменшити на 450 кг, то отримаємо 2 центнери.

9. Сума 300 хв і 300 хв дорівнює 10 годин.

10. Різниця 1 т і 500 кг дорівнює 500 кілограмів.

Диктант 9

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 259 передує числу 258.

2. Наступне за числом 400 — число 401.

3. Сусіди числа 300 — це числа 399 і 301.

4. Найбільший розряд у числі 790 — 9 десятків.

5. Найменший розряд у числі 510 — 1 десяток.

6. Число 730 вміщує 7 сотень і 3 десятки.

7. Якщо 600 м збільшити на 240 м, то отримаємо 840 метрів.

8. Якщо 900 см зменшити на 450 см, то отримаємо 45 дециметрів.

9. Сума 10 годин і 14 годин дорівнює 1 добі.

10. Різниця 1000 хв і 400 хв дорівнює 10 годин.

Диктант 10

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають твердження правильним, то ставлять знак «+», якщо вважають його неправильним — то знак «-».

1. Число 200 передує числу 199.

2. Наступне за числом 620 — число 621.

3. Сусіди числа 999 — це числа 998 і 1000.

4. Найбільший розряд у числі 470 — 4 сотні.

5. Найменший розряд у числі 910 — 1 десяток.

6. Число 620 вміщує 6 сотень і 2 десятки.

7. Якщо 800 м збільшити на 200 м, то отримаємо 1 кілометр.

8. Якщо 700 см зменшити на 140 см, то отримаємо 50 дециметрів.

9. Сума 120 годин і 120 годин дорівнює 10 діб.

10. Різниця 1000 л і 650 л дорівнює 250 літрів.

Математичні диктанти виду «Обчислювальні ланцюжки»

Учитель читає завдання ланцюжка, учні обчислюють кожен крок усно, потім записують або дають відповідь лише кінцевого результату.

Диктант 1

Від числа 350 відніміть 50, потім додайте 110, заберіть 300, а потім ще додайте різницю чисел 200 та 110. Яке число отримали?

Диктант 2

До числа 740 додайте 220, потім відніміть 560 та додайте різницю чисел 340 і 40. Відніміть ще 400. Яке число отримали?

Диктант 3

Від числа 440 відніміть 40, потім додайте 300, заберіть 110, а потім ще відніміть суму чисел 60 і 30. Від отриманого числа заберіть ще 250. Яке число отримали?

Диктант 4

До числа 820 додайте суму чисел 40 і 30, потім відніміть 190 та додайте різницю чисел 30 і 20. А коли від отриманого числа заберете ще 210, отримаєте якесь число. Що це за число?

Диктант 5

Різницю чисел 780 і 280 збільште на 50, потім змен-ште на 40, відніміть ще 110, а потім додайте суму чисел 510 і 20. Яке число отримали?

Диктант 6

Суму чисел 160 і 430 зменште на 90, потім збільште на 120, відніміть 400, потім ще 20 та додайте 50. Яке число отримали?

Диктант 7

Від 1 тони відніміть 300 кг, додайте 280 кг, відніміть 420 кг, потім ще 60 кг та додайте суму 210 кг та 40 кг. Яке число отримали?

Диктант 8

370 км збільште на 130 км, потім зменште на 400 км та додайте 80 км, потім ще 520 км. Від отриманого числа відніміть 70 км, потім ще 420 км та додайте 10 км. Яке число отримали?

Диктант 9

Зменшуване 400, від'ємник 120, обчисліть різницю. До цієї різниці додайте суму чисел 350 і 250. Знайдіть попереднє число до отриманого числа. Відніміть від нього 12 десятків. Збільште на 100. Відніміть від отриманого числа 50. Запишіть отримане число.

Диктант 10

Зменшуване 800, від'ємник 200. Обчисліть різницю. До цієї різниці додайте суму чисел 120 і 250. Відніміть 17 десятків. Збільште отримане число на 1 сотню. Відніміть від отриманого числа 450. Запишіть отримане число.

Математичні диктанти виду «Відтворіть число»

Диктант 1

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 500, прилічуючи по 1 сотні.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте у числі 600 розряд сотень.

Диктант 2

Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків: 201, 320, 450, 700, 408, 890, 603.

Диктант 3

Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків: 930, 704, 606, 130, 406, 210, 501.

Диктант 4

Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків: 907, 810, 390, 406, 620, 950, 409.

Диктант 5

Запишіть суми розрядних доданків одним числом.

300 + 40 500 + 60 + 9 900 + 70

700 + 90 + 6 400 + 4 600 + 10 + 2

Обведіть найбільше і найменше число.

Диктант 6

Запишіть суми розрядних доданків одним числом.

800 + 40 + 2700 + 9100 + 50

200 + 10 300 + 60 + 7500 + 10 + 4

Обведіть найбільше і найменше число.

Диктант 7

Замініть іменовані числа порядковими, а порядкові — іменованими.

9 од. = ... 8 сот. = ...

3 дес. 2 од. = ... 9 сот. 4 дес. 6 од. = ...

8 дес. 9 од. = ... 7 сот. 4 дес. = ...

70 — запишіть у десятках.

102 — запишіть у сотнях та одиницях.

110 — запишіть у сотнях та десятках.

603 — запишіть у сотнях та одиницях.

Диктант 8

Замініть іменовані числа порядковими, а порядкові — іменованими.

5 сот. 4 дес. = . 3 сот. 6 од. = .

6 сот. 3 дес. = . 5 дес. 9 од. = .

7 сот. 2 дес. = . 1 сот. 8 дес. 3 од. = .

504 — запишіть у сотнях і одиницях.

36 — запишіть у десятках і одиницях.

306 — запишіть у сотнях і одиницях.

509 — запишіть у сотнях і одиницях.

Диктант 9

207 — запишіть у сотнях і одиницях.

63 — запишіть у десятках та одиницях.

475 — запишіть у сотнях, десятках і одиницях.

510 — запишіть у сотнях і десятках.

10 грн — запишіть у копійках.

309 коп. — запишіть у гривнях і копійках.

350 кг — запишіть у центнерах і кілограмах.

2 тонни — запишіть у центнерах.

400 см — запишіть у дециметрах.

632 мм — запишіть у сантиметрах і міліметрах.

Диктант 10

60 — запишіть у десятках.

49 — запишіть у десятках і одиницях.

200 — запишіть у десятках.

408 — запишіть у сотнях і одиницях.

130 коп. — запишіть у гривнях і копійках.

900 коп. — запишіть у гривнях.

7 ц — запишіть у кілограмах.

604 мм — запишіть у сантиметрах і міліметрах.

540 дм — запишіть у метрах.

660 с — запишіть у хвилинах.

Математичні диктанти для розвитку логічного мислення

Диктант 1

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 700 і менше 800. Скільки таких чисел можна записати? Запишіть лише круглі числа в порядку спадання.

Диктант 2

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 440 і менше 750. Скільки таких чисел можна записати? Запишіть найменше та найбільше кругле число з цих чисел.

Диктант 3

Доберіть і запишіть багатоцифрове кругле число, більше за 200 і менше 350. Скільки таких чисел можна записати? Запишіть ці числа в порядку зростання.

Диктант 4

Доберіть і запишіть багатоцифрове кругле число, більше за 550 і менше 650. Скільки таких чисел можна записати? Запишіть ці числа в порядку спадання.

Диктант 5

Доберіть і запишіть багатоцифрове кругле число, більше за 600 і менше 690. Скільки таких чисел можна записати? Запишіть найменше та найбільше число з цих чисел.

Диктант 6

Запишіть числа: 800, 700, 600. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще п'ятьма числами. Підкресліть найбільше та найменше число. Запишіть сусідів найменшого числа.

Диктант 7

Запишіть числа: 150, 200, 250. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще п'ятьма числами. Підкресліть найбільше та найменше число. Запишіть сусідів найбільшого числа.

Диктант 8

Запишіть числа: 200, 350, 500. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще трьома числами. Обведіть найбільше та найменше число.

Диктант 9

Із цифр 3, 5, 9, 0 утворіть та запишіть усі:

а) круглі двоцифрові числа;

б) круглі трицифрові числа.

Обведіть найбільше і найменше число у кожному рядку чисел.

Диктант 10

Із цифр 1, 4, 7, 0 утворіть та запишіть усі:

а) круглі двоцифрові числа;

б) круглі трицифрові числа.

Обведіть найбільше і найменше число у кожному рядку чисел.

Математичні диктанти «Задачі»

Диктант 1

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. У саду росло 200 яблунь. Садівник посадив ще 5 десятків яблунь. Скільки яблунь стало в саду?

2. На клумбі висадили 3 сотні тюльпанів і 4 сотні нарцисів. Скільки квітів висадили на клумбі?

3. У крамницю привезли 200 конструкторів LEGO, 100 ляльок і 4 сотні різних м'ячів. Скільки всього одиниць товару привезли до крамниці?

Диктант 2

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. У книгарню завезли 800 книг. Першого дня продали 200 книг, наступного — 300. Скільки книжок залишилося?

2. У Петра 300 марок, а у Сашка — на 10 менше. Скільки марок у Сашка?

3. До свята придбали 200 зелених кульок, а червоних — на 100 більше. Скільки всього кульок придбали на свято?

Диктант 3

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. Пляшка з олією важить 450 г, а порожня пляшка важить 150 г. Яка маса олії?

2. У суботу виставку відвідало 360 відвідувачів, а у неділю — на 60 відвідувачів більше. Скільки відвідувачів відвідало виставку у неділю?

3. В одній книзі 230 сторінок, а в іншій — на 40 сторінок менше. Скільки сторінок у другій книзі?

Диктант 4

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. У двох пакетах 400 горіхів. У першому пакеті — 220 горіхів. Скільки горіхів у другому пакеті?

2. На міській площі літало 230 голубів, 50 горобців та 20 синиць. Скільки всього птахів було на площі?

3. До крамниці завезли 400 літрів молока, а кефіру — на 180 літрів менше. Скільки літрів кефіру завезли до крамниці?

Диктант 5

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. До кафе завезли 130 кг фруктового морозива, а вершкового — на 220 кг більше. Скільки кілограмів вершкового морозива завезли до кафе?

2. Учні 3-го класу за рік використали 560 зошитів у клітинку, а зошитів у лінійку — 420. Скільки всього зошитів використали учні?

3. До школи завезли 380 нових парт, а стільців — на 300 більше. Скільки стільців завезли до школи?

Дидактичні ігри

Гра «Доповни до 200»

На дошці записано приклади. Викликані до дошки троє учнів повинні вписати потрібне число. Решта дітей — контролери.

200 + ... = 200

195 + ... = 200

110 + ... = 200

150 + ... = 200

185 + ... = 200

180 + ... = 200

100 + ... = 200

125 + ... = 200

140 + ... = 200

50 + ... = 200

160 + ... = 200

135 + ... = 200

165 + ... = 200

190 + ... = 200

199 + ... = 200

170 + ... = 200

120 + ... = 200

155 + ... = 200

Можна записати на аркушах та провести гру в групах.

Гра «Доповни до 500»

На дошці записано приклади. Викликані до дошки троє учнів повинні вписати потрібне число. Решта дітей — контролери.

200 + ... = 500

350 + ... = 500

400 + ... = 500

499 + ... = 500

410 + ... = 500

480 + ... = 500

300 + ... = 500

100 + ... = 500

450 + ... = 500

490 + ... = 500

430 + ... = 500

470 + ... = 500

250 + ... = 500

150 + ... = 500

500 + ... = 500

440 + ... = 500

460 + ... = 500

420 + ... = 500

Можна записати на аркушах та провести гру в групах.

Гра «Арифметичне лото»

Дітям роздають аркуші, на яких написано числа: 120, 130, 160, 190, 240, 300, 400, 600, 700, 750 (кожне число — по кілька разів).

Учитель швидко називає числа, а діти закреслюють. Перемагає той, у кого після закінчення гри закреслено максимальну кількість чисел.

Педагог називає:

170 + 20 = 180 - 60 =

290 + 10 = 170 - 40 =

80 + 160 = 190 - 30 =

100 + 500 = 470 - 70 =

600 + 150 = 900 - 200 =