Математика - Збірник завдань для усних обчислювань 3-4 класи - Є. І. Максимова, Л. М. Шелкова, Н. В. Фартушко 2020


Додавання і віднімання чисел у межах 1000

Математичні диктанти

Диктант 1

1. Обчисліть суму чисел 423 і 377.

2. Обчисліть різницю чисел 964 і 264.

3. На скільки число 873 більше, ніж 421?

4. На скільки число 541 менше, ніж 796?

5. Зменшуване 662, від'ємник 61. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 388, другий доданок 511. Обчисліть суму.

7. Число 875 зменште на 255.

8. Число 668 збільште на 331.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи з 300, прилічуючи по 15.

10. 5 метрів 4 дециметри 7 сантиметрів перетворіть у сантиметри. Запишіть отримане утворене іменоване число.

Диктант 2

1. Обчисліть суму чисел 630 і 427.

2. Обчисліть різницю чисел 674 і 364.

3. На скільки число 863 більше, ніж 242?

4. На скільки число 647 менше, ніж 998?

5. Зменшуване 689, від'ємник 544. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 282, другий доданок 217. Обчисліть суму.

7. Число 946 зменште на 111.

8. Число 753 збільште на 212.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 814, прилічуючи по 10.

10. 6 дециметрів 8 сантиметрів 5 міліметрів перетворіть у міліметри. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 3

1. Обчисліть суму чисел 255 і 431.

2. Обчисліть різницю чисел 385 і 264.

3. На скільки число 657 більше, ніж 422?

4. На скільки число 541 менше, ніж 899?

5. Зменшуване 784, від'ємник 564. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 424, другий доданок 173. Обчисліть суму.

7. Число 978 зменште на 563.

8. Число 647 збільште на 121.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи з 200, прилічуючи по 25.

10. 4 центнери 20 кілограмів перетворіть у кілограми. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 4

1. Обчисліть суму чисел 262 і 533.

2. Обчисліть різницю чисел 898 і 613.

3. На скільки число 796 більше, ніж 546?

4. На скільки число 244 менше, ніж 355?

5. Зменшуване 767, від'ємник 642. Обчисліть різницю.

7. Число 988 зменште на 265.

6. Перший доданок 645, другий доданок 125. Обчисліть суму.

8. Число 433 збільште на 433.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 505, прилічуючи по 20.

10. 7 метрів 3 дециметри 7 сантиметрів перетворіть у сантиметри. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 5

1. Обчисліть суму чисел 323 і 323.

2. Обчисліть різницю чисел 856 і 141.

3. На скільки число 677 більше, ніж 325?

4. На скільки число 554 менше, ніж 698?

5. Зменшуване 892, від'ємник 440. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 423, другий доданок 163. Обчисліть суму.

7. Число 575 зменште на 455.

8. Число 350 збільште на 339.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 603, прилічуючи по 11.

10. 9 дециметрів 5 сантиметрів 8 міліметрів перетворіть у міліметри. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 6

1. Обчисліть суму чисел 245 і 245.

2. Обчисліть різницю чисел 757 і 432.

3. На скільки число 498 більше, ніж 368?

4. На скільки число 421 менше, ніж 636?

5. Зменшуване 482, від'ємник 372. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 182, другий доданок 814. Обчисліть суму.

7. Число 705 зменште на 355.

8. Число 343 збільште на 434.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 100, прилічуючи по 101.

10. 9 центнерів 38 кілограмів перетворіть у кілограми. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 7

1. Обчисліть суму чисел 232 і 323.

2. Обчисліть різницю чисел 807 і 147.

3. На скільки число 905 більше, ніж 265?

4. На скільки число 424 менше, ніж 504?

5. Зменшуване 863, від'ємник 362. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 627, другий доданок 172. Обчисліть суму.

7. Число 643 зменште на 533.

8. Число 155 збільште на 841.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи з 340, прилічуючи по 10.

10. 3 метри 5 дециметрів 8 сантиметрів перетворіть у сантиметри. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 8

1. Обчисліть суму чисел 153 і 842.

2. Обчисліть різницю чисел 907 і 102.

3. На скільки число 454 більше, ніж 154?

4. На скільки число 285 менше, ніж 985?

5. Зменшуване 635, від'ємник 335. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 266, другий доданок 322. Обчисліть суму.

7. Число 522 зменште на 412.

8. Число 424 збільште на 474.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 400, прилічуючи по 25.

10. 6 тон 3 центнери перетворіть у центнери. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 9

1. Обчисліть суму чисел 428 і 471.

2. Обчисліть різницю чисел 704 і 344.

3. На скільки число 696 більше, ніж 195?

4. На скільки число 269 менше, ніж 479?

5. Зменшуване 699, від'ємник 284. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 324, другий доданок 342. Обчисліть суму.

7. Число 883 зменште на 451.

8. Число 538 збільште на 261.

9. Запишіть п'ять чисел, починаючи з 112, прилічуючи по 11.

10. 5 метрів 7 сантиметрів перетворіть у сантиметри. Запишіть утворене іменоване число.

Диктант 10

1. Обчисліть суму чисел 318 і 72.

2. Обчисліть різницю чисел 496 і 6.

3. На скільки число 583 більше, ніж 80?

4. На скільки число 700 менше, ніж 732?

5. Зменшуване 895, від'ємник 90. Обчисліть різницю.

6. Перший доданок 530, другий доданок 47. Обчисліть суму.

7. Число 476 зменште на 6.

8. Число 144 збільште на 33.

9. Запишіть шість чисел, починаючи з 800, віднімаючи по 10.

10. Від 180 гривень відніміть 20 гривень 40 копійок. Запишіть отриману різницю.

Математичні диктанти виду ««Так» чи «ні»»

Диктант 1

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Доданки — це компоненти дії додавання.

2. Якщо число 500 збільшити на 38, то отримаємо 583.

3. Число 429 більше від числа 129 на 300.

4. Число 346 можна отримати з двох доданків: 120 і 226.

5. Якщо число 700 зменшити на 4, то отримаємо 640.

6. Перший доданок 643, другий доданок 37, значення суми — 680.

7. Зменшуване 477, від'ємник 163, значення різниці — 314.

8. В 1 кілометрі — 100 метрів.

9. 57 міліметрів — це 5 сантиметрів і 7 міліметрів.

10. Якщо від 10 сантиметрів відняти 3 міліметри, то отримаємо 9 сантиметрів і 7 міліметрів.

Диктант 2

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Зменшуване — це компонент дії віднімання.

2. Якщо число 601 збільште на 29, то отримаємо 530.

3. Число 248 більше від числа 128 на 100.

4. Число 748 можна отримати з двох доданків: 520 і 238.

5. Якщо число 410 зменшити на 7, то отримаємо 403.

6. Перший доданок 626, другий доданок 24, значення суми — 650.

7. Зменшуване 660, від'ємник 59, значення різниці — 600.

8. В 1 кілограмі — 1000 грамів.

9. 97 дециметрів — це 9 метрів і 7 сантиметрів.

10. Якщо від 7 центнерів відняти 2 центнери 40 кілограмів, то отримаємо 4 центнери 60 кілограмів.

Диктант 3

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Від'ємник — це компонент дії додавання.

2. Якщо число 601 збільште на 29, то отримаємо 530.

3. Число 248 більше від числа 128 на 100.

4. Число 748 можна отримати з двох доданків: 520 і 238.

5. Якщо число 410 зменшити на 7, то отримаємо 403.

6. Перший доданок 626, другий доданок 24, значення суми — 650.

7. Зменшуване 660, від'ємник 59, значення різниці — 600.

8. В 1 кілограмі — 1000 грамів.

9. 97 дециметрів — це 9 метрів і 7 сантиметрів.

10. Якщо від 56 сантиметрів відняти 14 міліметрів, то отримаємо 54 сантиметри і 6 міліметрів.

Диктант 4

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Сума — це компонент дії додавання.

2. Якщо число 384 збільшити на 16, то отримаємо 400.

3. Число 738 більше від числа 28 на 700.

4. Число 249 можна отримати з двох доданків: 100 і 49.

5. Якщо число 381 зменшити на 200, то отримаємо 181.

6. Перший доданок 896, другий доданок 100, значення суми — 900.

7. Зменшуване 832, від'ємник 30, значення різниці — 800.

8. В 1 годині — 60 хвилин.

9. 86 сантиметрів — це 8 метрів і 6 сантиметрів.

10. Якщо до 2 центнерів додати 20 кілограмів, то отримаємо 220 кілограмів.

Диктант 5

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Різниця — це компонент дії віднімання.

2. Якщо число 427 збільшити на 63, то отримаємо 490.

3. Число 960 більше від числа 55 на 900.

4. Число 220 можна отримати з двох доданків: 200 і 200.

5. Якщо число 355 зменшити на 30, то отримаємо 325.

6. Перший доданок 810, другий доданок 86, значення суми — 896.

7. Зменшуване 460, від'ємник 50, значення різниці — 420.

8. В 1 хвилині — 60 секунд.

9. 10 дециметрів — це 1000 сантиметрів.

10. Якщо від 7 годин відняти 1 годину 50 хвилин, то отримаємо 5 годин 10 хвилин.

Диктант 6

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Щоб обчислити невідомий доданок, потрібно від значення суми відняти відомий доданок.

2. Якщо число 529 збільшити на 71, то отримаємо 600.

3. Число 270 більше від числа 60 на 110.

4. Число 565 можна отримати з двох доданків: 500 і 60.

5. Якщо число 787 зменшити на 80, то отримаємо 707.

6. Перший доданок 580, другий доданок 24, значення суми — 594.

7. Зменшуване 682, від'ємник 40, значення різниці — 642.

8. В 1 гривні — 100 копійок.

9. 369 копійок — це 36 гривень 9 копійок.

10. Якщо від 3 гривень відняти 6 копійок, то отримаємо 2 гривні 94 копійки.

Диктант 7

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Щоб обчислити невідоме зменшуване, потрібно до значення суми додати від'ємник.

2. Якщо число 630 збільшити на 71, то отримаємо 600.

3. Число 990 більше від числа 70 на 930.

4. Число 680 можна отримати з двох доданків: 500 і 180.

5. Якщо число 574 зменшити на 74, то отримаємо 504.

6. Перший доданок 895, другий доданок 95, значення суми — 990.

7. Зменшуване 400, від'ємник 60, значення різниці — 340.

8. В 1 тоні — 1000 кілограмів.

9. 760 кілограмів — це 76 центнерів.

10. Якщо від 2 тон відняти 1 тону 800 кілограмів, то отримаємо 200 кілограмів.

Диктант 8

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Щоб обчислити невідомий від'ємник, потрібно від зменшуваного відняти значення суми.

2. Якщо число 157 збільшити на 43, то отримаємо 200.

3. Число 218 більше від числа 8 на 200.

4. Число 797 можна отримати з двох доданків: 700 і 197.

5. Якщо число 351зменшити на 50, то отримаємо 301.

6. Перший доданок 945, другий доданок 55, значення суми — 1000.

7. Зменшуване 425, від'ємник 405, значення різниці — 40.

8. В 1 сантиметрі — 10 міліметрів.

9. 623 міліметри — це 62 дециметри 3 міліметри.

10. Якщо до 2 кілометрів 400 метрів додати 1 кілометр 600 метрів, то отримаємо 4 кілометри.

Диктант 9

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Від зміни місць доданків значення суми не змінюється.

2. Якщо число 777 збільшити на 33, то отримаємо 800.

3. Число 929 більше від числа 20 на 900.

4. Число 375 можна отримати з двох доданків: 302 і 73.

5. Якщо число 214 зменшити на 10, то отримаємо 200.

6. Перший доданок 428, другий доданок 80, значення суми — 500.

7. Зменшуване 919, від'ємник 99, значення різниці — 820.

8. В 1 добі — 24 години.

9. 36 годин — це 1 доба 12 годин.

10. Якщо від 10 годин відняти 10 хвилин, то отримаємо 9 годин 50 хвилин.

Диктант 10

Учитель читає твердження. Якщо учні вважають його правильним, то поруч ставлять знак «+», якщо — неправильним, то знак «-».

1. Периметр многокутника — це сума довжин усіх сторін.

2. Якщо число 312 збільшити на 90, то отримаємо 400.

3. Число 425 більше від числа 400 на 25.

4. Число 935 можна отримати з двох доданків: 800 і 35.

5. Якщо число 831зменшити на 231, то отримаємо 500.

6. Перший доданок 456, другий доданок 50, значення суми — 500.

7. Зменшуване 839, від'ємник 30, значення різниці — 809.

8. В 1 метрі — 1000 міліметрів.

9. 347 міліметрів — це 3 дециметри 4 сантиметри 7 міліметрів.

10. Якщо від 26 метрів відняти 30 сантиметрів, то отримаємо 25 метрів 70 сантиметрів.

Математичні диктанти виду «Обчислювальні ланцюжки»

Учитель читає завдання ланцюжка, учні обчислюють кожен крок усно, потім записують або дають відповідь лише кінцевого результату.

Диктант 1

Число 428 зменште на 2 одиниці, збільште на 4 десятки, збільште на 3 сотні, зменште на 5 одиниць, зменште на 2 десятки, збільште на 2 сотні, зменште на 0 одиниць, збільште на 1 десяток, збільште на 4 одиниці, зменште на 5десятків, збільште на 1 одиницю. Яке число отримали?

Диктант 2

Число 371 зменште на 2 сотні, зменште на 6 десятків, збільште на 9 одиниць, зменште на 2 десятки, збіль-ште на 4 сотні, збільште на 5 одиниць, зменште на 0 десятків, збільште на 8 десятків, збільште на 2 одиниці, зменште на 7 десятків, збільште на 1 сотню. Яке число отримали?

Диктант 3

Число 729 зменште на 4 одиниці, зменште на 2 десятки, збільште на 5 одиниць, зменште на 4 сотні, збіль-ште на 6 десятків, збільште на 8 одиниць, зменште на 0 сотень, зменште на 4 десятки, збільште на 2 одиниці, зменште на 1 десяток, збільште на 3 одиниці. Яке число отримали?

Диктант 4

Число 543 збільште на 3 одиниці, зменште на 4 десятки, зменште на 6 одиниць, зменште на 5 сотень, збільште на 9 десятків, збільште на 7 сотень, зменште на 0 одиниць, зменште на 5 десятків, збільште на 4 одиниці, зменште на 3 сотні, збільште на 0 одиниць. Яке число отримали?

Диктант 5

Число 146 зменште на 1 сотню, зменште на 3 десятки, збільште на 6 сотень, зменште на 1 десяток, зменште на 6 одиниць, збільште на 7 десятків, зменште на 5 сотень, зменште на 4 десятки, збільште на 6 одиниці, збільште на 8 сотень, збільште на 0 десятків. Яке число отримали?

Диктант 6

Від числа 954 відняли 5 десятків, потім додали 4 одиниці, забрали 6 сотень і 2 десятки, а потім ще відняли 4 десятки і 8 одиниць, додали 2 сотні, зменшили на 3 десятки, збільшили на 1 сотню 0 десятків та 5 одиниць, додали ще 7 десятків, зменшили на 3 десятки і 3 одиниці. Яке число отримали?

Диктант 7

До числа 184 додали 3 сотні 1 десяток і 6 одиниць, потім відняли 9 десятків і 2 одиниці, збільшили на 5 сотень, зменшили на 8 одиниць, відняли 4 сотні 4 десятки і 4 одиниці, ще зменшили на 6 одиниць, додали 4 сотні 1 десяток і 0 одиниць, відняли ще 9 одиниць. Яке число отримали?

Диктант 8

Від числа 826 відняли 6 сотень 2 десятки 6 одиниць, потім додали 2 одиниці, забрали 3 десятки і 2 одиниці, ще відняли 7 десятків, додали 4 сотні, зменшили на 5 сотень, збільшили на 9 десятків та 9 одиниць, додали ще 1 одиницю, зменшили на 0 десятків. Яке число отримали?

Диктант 9

До числа 224 додали 4 сотні, потім відняли 2 десятки і 3 одиниці, збільшили на 9 одиниць, зменшили на 3 сотні і 1 десяток, відняли 1 сотню 9 десятків і 8 одиниць, ще зменшили на 5 десятків, а потім додали 1 сотню 0 десятків і 5 одиниць, відняли ще 7 одиниць. Яке число отримали?

Диктант 10

До числа 111 додали 4 сотні 4 десятки і 4 одиниці, потім відняли 5 десятків і 5 одиниць, збільшили на 5 сотень, зменшили на 1 сотню 5 десятків 5 одиниць, відняли 3 сотні 4 десятки і 5 одиниць, ще зменшили на 7 десятків 3 одиниці, а потім додали 2 сотні 2 десятки і 3 одиниці, відняли ще 1 сотню 5 десятків. Яке число отримали?

Математичні диктанти виду «Відтворіть число»

Диктант 1

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 110, прилічуючи по 1 сотні й 1 десятку.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд сотень.

Диктант 2

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 111, прилічуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд десятків.

Диктант 3

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 123, прилічуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд одиниць.

Диктант 4

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 321, прилічуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд одиниць.

Диктант 5

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 670, відраховуючи по 1 сотні й 1 десятку.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд одиниць.

Диктант 6

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 666, відраховуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд десятків.

Диктант 7

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 678, відраховуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд сотень.

Диктант 8

Запишіть п'ять чисел, починаючи з 987, відраховуючи по 1 сотні, 1 десятку й 1 одиниці.

Підкресліть найбільше та найменше число. Позначте в останньому числі розряд одиниць.

Диктант 9

Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків: 235, 532, 328, 823, 418, 408, 899, 998.

Диктант 10

Запишіть суми розрядних доданків одним числом.

200 + 20 + 2500 + 50 + 9900 + 90 + 1

800 + 10 + 6400 + 20 + 6600 + 80 + 2

Обведіть найбільше і найменше числа.

Математичні диктанти для розвитку логічного мислення

Диктант 1

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 265 і менше 276.

Скільки таких чисел можна записати?

Запишіть числа в порядку спадання. Підкресліть кругле число.

Диктант 2

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 441 і менше 453.

Скільки таких чисел можна записати?

Запишіть числа в порядку спадання. Підкресліть кругле число.

Диктант 3

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 203 і менше 215.

Скільки таких чисел можна записати?

Запишіть ці числа в порядку зростання. Підкресліть кругле число.

Диктант 4

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 650 і менше 673.

Скільки таких чисел можна записати?

Запишіть ці числа в порядку спадання. Підкресліть круглі числа.

Диктант 5

Доберіть і запишіть багатоцифрове число, більше за 923 і менше 940.

Скільки таких чисел можна записати?

Запишіть найменше та найбільше з цих чисел.

Диктант 6

Запишіть числа: 823, 723, 623. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще п'ятьма числами. Підкресліть найбільше та найменше число. Запишіть сусідів найменшого числа.

Диктант 7

Запишіть числа: 151, 252, 353. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще п'ятьма числами. Підкресліть найбільше та найменше число. Запишіть сусідів найбільшого числа.

Диктант 8

Запишіть числа: 323, 333, 343. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще п'ятьма числами. Обведіть найбільше та найменше число.

Диктант 9

Запишіть числа: 123, 234, 345. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще трьома числами. Обведіть найбільше та найменше число.

Диктант 10

Запишіть числа: 987, 876, 765. Знайдіть закономірність та продовжте числовий ряд ще трьома числами. Обведіть найбільше та найменше число.

Математичні диктанти «Задачі»

Диктант 1

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. У товстої короткої змії 141 хребець, а у довгої тонкої — на 254 хребці більше. Скільки хребців у довгої тонкої змії? Скільки всього хребців у двох змій?

2. За один рік від однієї перепілки зібрали 480 яєць, від другої — 325. Скільки всього яєць зібрали від двох перепілок?

3. У Сінгапурі існують ферми, на яких розводять креветок. За один місяць перша ферма отримала 630 кг креветок, а друга — на 360 кг більше. Скільки креветок за місяць отримали на другій фермі?

Диктант 2

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. До кондитерського магазину привезли 340 кг шоколадних цукерок і 155 кг печива. Скільки всього кг кондитерських виробів привезли до магазину?

2. За 5 днів один шпак зробив 400 вильотів із шпаківні, а інший — на 150 вильотів більше. Скільки вильотів зробив другий шпак? Скільки всього вильотів зробили обидва шпаки?

3. Один гепард пробіг за день 220 кілометрів, а інший — на 110 кілометрів менше. Скільки кілометрів пробіг другий гепард? Скільки кілометрів пробігли два гепарди всього?

Диктант 3

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. Один кінь-ваговоз привіз 200 мішків із морквою, другий — 315, а третій — 160. Скільки всього мішків привезли три коня-ваговози?

2. «Мерседес» із повним баком пального проїхав 425 км, а «Тойота» — на 25 км більше. Скільки кілометрів проїхала «Тойота»? По скільки кілометрів проїдуть ці автомобілі, якщо пального ще додадуть на 100 кілометрів кожному?

3. Один бджоляр зібрав 570 кг меду. Другий бджоляр зібрав меду на 160 кг менше, ніж перший. Скільки кілограмів меду зібрав другий бджоляр? Скільки кілограмів меду отримали всього обидва бджолярі?

Диктант 4

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. Літак Ан-25 може підняти вантаж вагою 600 тон, а літак Ан-124 — 405 тон. На скільки тон більше піднімає Ан-225, ніж Ан-124?

2. У піцерії виготовили 204 піци із сиром, 410 — із грибами і 180 — із беконом. Скільки всього виготовили піци у піцерії?

3. За рік з однієї ділянки зібрали 370 кг грибів шампіньйонів, з іншої — 325кг. Скільки всього кг грибів зібрали з двох ділянок?

Диктант 5

Учитель читає задачі, учні записують тільки відповіді.

1. В одній порції морозива 240 г вершків, а в іншій — 245 г. Скільки всього вершків у цих порціях морозива?

2. У квітковому магазині 125 букетів троянд, а букетів хризантем — на 12 менше. Скільки букетів хризантем у магазині? Скільки всього букетів квітів є у магазині?

3. За годину у Макдональдсі продали 245 гамбургерів, 134 порції картоплі та 120 порцій морозива. Скільки всього їжі продали за годину в Макдональдсі?

Дидактичні ігри

Гра «Весела лічба»

Діти на дошці повинні знайти і назвати в порядку зростання (спадання) всі записані числа.

Перемагає той, хто швидше і без помилок упорається з цим завданням.

803, 300, 888, 303, 883, 308, 380, 338, 333, 830, 330, 800.

Гра «Арифметичне лото»

Дітям роздають аркуші, на яких написано числа: 252, 445, 823, 872, 814, 215, 421, 556, 563, 886 (кожне число — по кілька разів).

Учитель швидко називає вирази, а діти закреслюють числа-відповіді. Перемагає той, у кого після закінчення гри закреслено максимальну кількість чисел.

Педагог називає:

400 + 45  420 + 1

880 + 6   210 + 5

820 + 3   813 + 1

500 + 56  561 + 2

200 + 52  802 + 70

Гра «Впіймай потрібний вираз»

У дітей на аркушах записано вирази:

450 + 505  419 + 410

231 + 60  424 + 261

123 + 811  855 + 122

310 + 245  354 + 145

Учитель називає число, а діти закреслюють приклад-відповідь. Перемагає той, у кого більше прикладів закреслено.

Педагог називає: 291, 955, 555, 934, 829, 685, 977, 499.