Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ
ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ
Стратегія «Фантастичні гіпотези»
— Що станеться, якщо техніку на тривалий час залишати ввімкненою?
— Що трапилося б, якби люди не винайшли техніку, що допомагає?
Стратегія «Павутинка»
Учні утворюють коло, передаючи одне одному клубок ниток. Одним реченням вони відповідають на поставлене запитання. Наприклад:
· Як ми використовуємо техніку?
· Навіщо потрібна техніка?
«Розсипанка із букв»
Стратегія «Передбачення»
Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.
Гра «Сплети павутинку»
Завдання
· Яка техніка які об’єкти допомагає створити людині? Поєднати лініями.
Стратегія «Припущення на основі запропонованих картинок»
Діти розглядають малюнки, роблять висновки: що може трапитися від необережного поводження з технікою.
Графічний редактор «Фішбоун»
· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).
· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.
· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.
Стратегія «Кола по воді»
Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися в класі та мати продовження вдома.
Наприклад:
Т — тримає
Е — економить
Х — хазяйнує
Н — наготує
І — імітує
К — кодує
А — автоматизує
Вправа «Обери позицію»
Завдання
· Зазначити стрілочкою, куди слід подіти використану батарейку. Пояснити свій вибір.
Вправа «Поміркуй!»
Завдання
· Поміркувати та обґрунтувати, які функції можуть виконувати роботи, зображені на картинках.