Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ

Стратегія «Фантастичні гіпотези»

— Що станеться, якщо техніку на тривалий час залишати ввімкненою?

— Що трапилося б, якби люди не винайшли техніку, що допомагає?

Стратегія «Павутинка»

Учні утворюють коло, передаючи одне одному клубок ниток. Одним реченням вони відповідають на поставлене запитання. Наприклад:

· Як ми використовуємо техніку?

· Навіщо потрібна техніка?

«Розсипанка із букв»

Стратегія «Передбачення»

Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.

Гра «Сплети павутинку»

Завдання

· Яка техніка які об’єкти допомагає створити людині? Поєднати лініями.

Стратегія «Припущення на основі запропонованих картинок»

Діти розглядають малюнки, роблять висновки: що може трапитися від необережного поводження з технікою.

Графічний редактор «Фішбоун»

· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).

· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.

· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.

Стратегія «Кола по воді»

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися в класі та мати продовження вдома.

Наприклад:

Т — тримає

Е — економить

Х — хазяйнує

Н — наготує

І — імітує

К — кодує

А — автоматизує

Вправа «Обери позицію»

Завдання

· Зазначити стрілочкою, куди слід подіти використану батарейку. Пояснити свій вибір.

Вправа «Поміркуй!»

Завдання

· Поміркувати та обґрунтувати, які функції можуть виконувати роботи, зображені на картинках.