Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ
ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ
Стратегія «Передбачення»
Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.
Метод «Шифрувальники»
КРА ПРИ ДИ КИ ГО ПЕЛЬ
Графічний редактор «Фішбоун»
· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).
· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.
· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.
Метод фантастичної проблеми «Чарівна паличка»
Якби ви були чарівниками і мали чарівні палички, що б ви зробили для користі вашої водойми?
Гра «Чарівний клубочок»
Завдання
· Зменшити: краплина, ... (краплинка, краплиночка).
Хмара — ..., ...
Сніжинка — ..., ...
Вода — ..., ...
Струмок — ..., ...
Завдання
· Збільшити: річечка, ... (річка, ріка).
Ставочок — ..., ...
Джерельце — ...
Росинка — ...
«Метод фантастичної проблеми»
— Уявіть, що злий чаклун забрав усю воду.
— Що станеться, коли зникне вода? (Зів’януть усі рослини, загинуть тварини, люди.)
— Який висновок ми зробимо? (Без води немає життя на Землі.)
Стратегія «Павутинка»
Учні утворюють коло, передаючи одне одному клубок ниток. Одним реченням вони відповідають на поставлене запитання. Наприклад:
· Як ми використовуємо воду?
· Навіщо потрібна вода?
Вправа «Що може бути спільного?»
Завдання
· Який зв’язок може існувати між зображеними предметами? Пояснити.
Вправа «Вкажи зайве у кожному рядку»
· Морська вода, джерельна вода, річкова вода, солодка вода «Живчик».
· Пісок, борошно, цукор, крохмаль.
· Сода, вуглекислий газ, олія, спирт.
Алфавіт
Завдання
· Написати якнайбільше фактів про тему навчання, кожне слово-факт має починатися з літер абетки (наприклад, вивчення теми «Пригоди крапельки»).
А |
аква |
Б |
болото |
В |
водоспад |
Г |
гідростанція |
Ґ |
ґлей |
Д |
дистиляція |
Е |
екологічно чиста |
Ж |
жорстка |
З |
замерзає |
І |
іній |
К |
кругообіг води |
Л |
лід |
М |
море |
Н |
напій |
О |
океан |
П |
пара |
Р |
річка |
С |
стан |
Т |
туман |
У |
унікальна |
Ф |
фільтрація |
Х |
хмара |
Ц |
цикл |
Ч |
чайник |
Ш |
шкала |
Ю |
юнга |
Я |
явище |
Вправа «Злови помилку»
· Вода — найбільш поширена речовина на Землі.
· Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі.
· Вода може бути у двох станах.
· Без води можна жити.
· Водойми бувають природними і штучними.
· Вода буває солоною і прісною.
· У природі немає зовсім чистої води.
· Усі розчини прозорі.
· Усі розчини каламутні.
· Морська вода належить до природних розчинів.
Графічний редактор «Концептуальна таблиця»
Діти за допомогою вчителя заповнюють таблицю.
Характеристики |
Вода |
Пара |
Лід |
Сніг |
колір |
||||
запах |
||||
форма |
||||
стан (переливається) |
||||
плавучість |