Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ

Стратегія «Передбачення»

Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.

Метод «Шифрувальники»

КРА ПРИ ДИ КИ ГО ПЕЛЬ

Графічний редактор «Фішбоун»

· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).

· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.

· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.

Метод фантастичної проблеми «Чарівна паличка»

Якби ви були чарівниками і мали чарівні палички, що б ви зробили для користі вашої водойми?

Гра «Чарівний клубочок»

Завдання

· Зменшити: краплина, ... (краплинка, краплиночка).

Хмара — ..., ...

Сніжинка — ..., ...

Вода — ..., ...

Струмок — ..., ...

Завдання

· Збільшити: річечка, ... (річка, ріка).

Ставочок — ..., ...

Джерельце — ...

Росинка — ...

«Метод фантастичної проблеми»

— Уявіть, що злий чаклун забрав усю воду.

— Що станеться, коли зникне вода? (Зів’януть усі рослини, загинуть тварини, люди.)

— Який висновок ми зробимо? (Без води немає життя на Землі.)

Стратегія «Павутинка»

Учні утворюють коло, передаючи одне одному клубок ниток. Одним реченням вони відповідають на поставлене запитання. Наприклад:

· Як ми використовуємо воду?

· Навіщо потрібна вода?

Вправа «Що може бути спільного?»

Завдання

· Який зв’язок може існувати між зображеними предметами? Пояснити.

Вправа «Вкажи зайве у кожному рядку»

· Морська вода, джерельна вода, річкова вода, солодка вода «Живчик».

· Пісок, борошно, цукор, крохмаль.

· Сода, вуглекислий газ, олія, спирт.

Алфавіт

Завдання

· Написати якнайбільше фактів про тему навчання, кожне слово-факт має починатися з літер абетки (наприклад, вивчення теми «Пригоди крапельки»).

А

аква

Б

болото

В

водоспад

Г

гідростанція

Ґ

ґлей

Д

дистиляція

Е

екологічно чиста

Ж

жорстка

З

замерзає

І

іній

К

кругообіг води

Л

лід

М

море

Н

напій

О

океан

П

пара

Р

річка

С

стан

Т

туман

У

унікальна

Ф

фільтрація

Х

хмара

Ц

цикл

Ч

чайник

Ш

шкала

Ю

юнга

Я

явище

Вправа «Злови помилку»

· Вода — найбільш поширена речовина на Землі.

· Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі.

· Вода може бути у двох станах.

· Без води можна жити.

· Водойми бувають природними і штучними.

· Вода буває солоною і прісною.

· У природі немає зовсім чистої води.

· Усі розчини прозорі.

· Усі розчини каламутні.

· Морська вода належить до природних розчинів.

Графічний редактор «Концептуальна таблиця»

Діти за допомогою вчителя заповнюють таблицю.

Характеристики

Вода

Пара

Лід

Сніг

колір

запах

форма

стан (переливається)

плавучість