Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

Я - МАНДРІВНИК

«Спільне відкриття»

— Назвіть тему, що об’єднує подані малюнки.

— Чим вони відрізняються?

Вправа «Куди ми помандруємо?»

Учитель повідомляє певну інформацію. Діти висловлюють припущення щодо місця віртуальної мандрівки, добирають відповідні фотографії.

• Це цілий світ, наповнений життям. Його мешканці не завжди показуються на очі гостям. Ховаються в норах лисиці, за кущами сидять зайчики-боягузи. Але якщо навесні, улітку або ранньої осені уважно придивитися, то обов’язково помітиш, як вирує життя під кронами дерев. Стрибають по гілках безтурботні маленькі синички та чижики. Стукає по кленовому стовбуру дятел у червоній шапочці. Цей трудяга витягує з-під кори шкідливих для дерев комах. (Ліс.)

• Там прекрасно будь-якої пори року. Взимку сюди приїжджають заради катання на лижах і сноуборді, а влітку — заради активного відпочинку і піших прогулянок. Тут можна побачити бурхливі річки. Вони вузькі та неглибокі, проте часто з порогами. На схилах розкинулися гладкі полонини. Там пасуться численні отари овець. Рослинний і тваринний світ багатий та різноманітний. Цілющі джерела пробивають землю. (Гори Карпати.)

• Воно ніколи не буває одноманітним. Одного дня воно тихе й спокійне, наче велике дзеркало, холодне й прозоре. Сонячні промінчики лагідно торкаються золотавого піску та яскравих сяючих мушлів, гладеньких камінців та зеленуватих водоростей. Наступного дня все раптом змінюється. Налетить поривчастий вітер і погонить хвилі до берега. Вода стає каламутно-зеленою, іноді — темно-синьою. Не видно більше ані риб, ані мушлів, ані піску: є тільки шалені хвилі, що із силою б’ються об прибережний пісок. (Море.)

• Тут прохолодно навіть у спеку. Як добре піти купатися, освіжитися у воді! А потім відпочивати на сонячному березі! Життя вирує у воді та на березі. Хлюпає риба, виблискують над водою бабки з прозорими крилами, гучно, наче бомби, стрибають у ряску жаби. А вечорами ці жаби влаштовують по берегах гучні концерти! (Річка.)

Метод фантастичної проблеми «Чарівна паличка»

— Якби мали чарівну паличку, де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли побачити?

«Склади речення»

Завдання

· Утворити зі слів речення; з’єднати речення з відповідним малюнком.

Ми, в, живемо, Україні

славиться, хлібом, Україна, пшеницею

мандрувати, Ми, містами, любимо, рідними

гордість, Дніпро, України, річка