Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

НАВІЩО ЇСТИ?

Ребус

Відповідь: їжа.

«Розсипанка із букв»

Стратегія «Сюрприз»

Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.

Стратегія «Фантастичні гіпотези»

Ця техніка виражена у формі запитання:

· Що трапилося б, якби люди постійно переїдали?

· Що сталося б, якби діти снідали кока-колою і чіпсами?

· Що трапилося б, якби діти взагалі не снідали?

Гра «Чи вірите ви, що...»

— У кожного із вас на парті — таблиця, як на дошці. Я читатиму твердження, а ви ставте в першому рядку «плюс», якщо згодні із ним, і «мінус», якщо не згодні.

Чорний хліб корисніший, ніж білий

-

Необхідно випивати як мінімум два літри води на день

+

Накопичивши за літо вітамінів, ми повністю готові до зустрічі з холодами

-

Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко або апельсин

-

Не їжте солодке перед їжею — втратите апетит

+

Газовані напої добре втамовують спрагу

-

Пити рекомендується не менше ніж за півгодини до їжі та не раніше ніж через годину після їжі

+

Фруктові соки краще, ніж лимонад

-

Метод фантастичної проблеми «Чарівна паличка»

· Якби ви були чарівниками і мали чарівні палички, що б ви зробили для того, щоб діти не вживали шкідливу їжу?

Графічний редактор «Фішбоун»

· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).

· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.

· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.

Вправа «Поясни наслідки»

— Складіть пояснення наслідків нездорового харчування: до чого це може призвести?

«Алфавіт»

Завдання

· Написати якнайбільше фактів про тему навчання, кожне слово-факт має починатися з літер абетки (наприклад, під час вивчення теми «Навіщо їсти?»).

А

абрикоси

Б

банан

В

виноград

Г

голубці

Ґ

ґоґель-моґель

Д

долька

Е

енергія

Ж

желе

З

здоров’я

І

ікра

К

користь

Л

лимон

М

малина

Н

наїстися

О

омлет

П

пиріг

Р

риба

С

суниця

Т

торт

У

узвар

Ф

фініки

Х

халва

Ц

цибуля

Ч

черешні

Ш

шкода

Ю

юшка

Я

яблука

Графічний редактор «Концептуальна таблиця»

Діти за допомогою вчителя заповнюють таблицю.

Характеристики

Суп

Тістечко

Чіпси

Каша

Сік

коли вживати?

користь

ціна

Вправа «Цікавий кадр»

— Які кадри з відомих мультфільмів спонукають до здорового харчування, а які — ні?