Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

СПОРТ

«Розсипанка із букв»

Ребус

Відповідь: спорт.

Графічний редактор «Фішбоун»

· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).

· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишаються як припущення.

· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнку.

Складання синквейну до слова «спорт»

Наприклад:

1. Спорт.

2. Важливий, корисний.

3. Зміцнює, тренує, загартовує.

4. Спорт — це змагання за певними правилами.

5. Здоров’я.

Стратегія «Фантастичні гіпотези»

Ця техніка виражена у формі запитання: «Що сталося б, якби люди не займалися б спортом?».

Стратегія «Передбачення»

Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.

Стратегія «Павутинка»

Учні утворюють коло, передаючи одне одному клубок ниток. Одним реченням вони відповідають на поставлене питання. Наприклад:

· Навіщо потрібен спорт?

Стратегія «Кластер»

Завдання

· Скласти кластер до слова «спорт».

Посередині класної дошки або чистого аркуша пишуть ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. Далі навколо записують інші слова чи речення, що висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні для обраної тематики. Поступово всі нові елементи з’єднують прямою лінією з ключовим поняттям. Кожен «супутник», у свою чергу, теж має «супутників» — так визначають нові логічні зв’язки між поняттями.

Стратегія «Кола по воді»

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися в класі та мати продовження вдома.

Наприклад:

С — Сам по собі — окремо; незалежно від чиєїсь волі; мимовільно.

П — Пасти задніх — бути позаду всіх, останнім, відставати або поступатися у чому-небудь.

О — Одним ударом — дуже швидко, одразу.

Р — Розбити глек (глека, горщик, горщика, макітру) — розірвати, порушити дружні стосунки; посваритися; розірвати сімейні узи; розлучитися.

Т — Тішити себе (тішитися) надією (думкою, мрією) — заспокоювати себе чим- небудь, сподіватися на щось.

Графічний редактор «Концептуальна таблиця»

Діти за допомогою вчителя заповнюють таблицю.

Характеристики

Теніс

Сноуборд

Футбол

Хокей

Велоспорт

командний

одиночний

парний

зимовий

літній

— Поясніть, як кадри з відомих мультфільмів стосуються спорту, а які — ні. Чому?

Вправа «Знайди схожість»

— З’єднайте картини з видами спорту із зображенням тварин, які, на вашу думку, надихнули до виникнення цих видів спорту.