Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

МІЙ/НАШ КЛАС

Стратегія «Прогнозування за ілюстрацією»

Діти мають зробити власні припущення щодо теми та з’ясувати, що вони знають з цього приводу. Щоб налаштувати учнів на роботу, можна поставити такі запитання: «Що, на вашу думку, тут зображено? Яка тема нашого уроку? Що ви чули про це?».

Гра «Чи буває у нашому класі?»

Учитель називає різні явища. Якщо це буває у класі, учні плескають у долоні.

· Здобувають нові знання;

· веселяться;

· ображають одне одного;

· б’ються;

· весело проводять свій час;

· знаходять нових друзів;

· забирають іграшки одне в одного;

· спілкуються одне з одним;

· розповідають цікаві новини.

«Розсипанка із букв»

Стратегія «Кола по воді»

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися у класі та мати продовження вдома.

Наприклад:

К — красивий, креативний, комічний, ...

Л — лагідний, лінивий, ...

А — артистичний, активний, ...

С — сильний, смішний, ...

Стратегія «Ромашка запитань Блума»

«Ромашка» містить шість пелюсток, на кожній з яких зазначено певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток — шість запитань.

Знаннєві (прості) запитання — на перевірку пам’яті: «Що?», «Коли?», «Де?», «Як?», «Чому?», та більш складні запитання типу: «Що змінилося б..?», «Що буде, якщо..?».

Наприклад:

Метод помилок

Вправа «Цікава картина»

Завдання

· Обрати на картині те, чого не зустрінеш у нашому класі.

Вправа «Обери предмет»

Завдання

· Обрати ті предмети, що допоможуть стати хорошим(ою) учнем(ученицею), обґрунтувати свій вибір.

Вправа «З'єднай правильно»

Завдання

· З’єднати назви кабінетів у школі з їхнім зображенням.

Вправа «Правильний вибір»

Завдання

· Обрати та обвести малюнок, на якому зображено правила, які ти хочеш, щоб були у твоєму класі. Пояснити свій вибір.

Вправа «Наведи лад у класі»

Завдання

· Розмістити предмети за навчальними центрами.