Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ
МІЙ/НАШ КЛАС
Стратегія «Прогнозування за ілюстрацією»
Діти мають зробити власні припущення щодо теми та з’ясувати, що вони знають з цього приводу. Щоб налаштувати учнів на роботу, можна поставити такі запитання: «Що, на вашу думку, тут зображено? Яка тема нашого уроку? Що ви чули про це?».
Гра «Чи буває у нашому класі?»
Учитель називає різні явища. Якщо це буває у класі, учні плескають у долоні.
· Здобувають нові знання;
· веселяться;
· ображають одне одного;
· б’ються;
· весело проводять свій час;
· знаходять нових друзів;
· забирають іграшки одне в одного;
· спілкуються одне з одним;
· розповідають цікаві новини.
«Розсипанка із букв»
Стратегія «Кола по воді»
Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися у класі та мати продовження вдома.
Наприклад:
К — красивий, креативний, комічний, ...
Л — лагідний, лінивий, ...
А — артистичний, активний, ...
С — сильний, смішний, ...
Стратегія «Ромашка запитань Блума»
«Ромашка» містить шість пелюсток, на кожній з яких зазначено певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток — шість запитань.
Знаннєві (прості) запитання — на перевірку пам’яті: «Що?», «Коли?», «Де?», «Як?», «Чому?», та більш складні запитання типу: «Що змінилося б..?», «Що буде, якщо..?».
Наприклад:
Метод помилок
Вправа «Цікава картина»
Завдання
· Обрати на картині те, чого не зустрінеш у нашому класі.
Вправа «Обери предмет»
Завдання
· Обрати ті предмети, що допоможуть стати хорошим(ою) учнем(ученицею), обґрунтувати свій вибір.
Вправа «З'єднай правильно»
Завдання
· З’єднати назви кабінетів у школі з їхнім зображенням.
Вправа «Правильний вибір»
Завдання
· Обрати та обвести малюнок, на якому зображено правила, які ти хочеш, щоб були у твоєму класі. Пояснити свій вибір.
Вправа «Наведи лад у класі»
Завдання
· Розмістити предмети за навчальними центрами.