Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ
МОЄ ДОВКІЛЛЯ
Технологія «Вилучи зайве»
Модинодває дтриочотиривп’ятькішістьлсімля
Завдання
· Вилучити числівники. (Отримаємо тему «Моє довкілля».)
Стратегія «Передбачення»
Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.
«Розсипанка із букв»
Стратегія «Фантастичні гіпотези»
— Що станеться, якщо люди не прибиратимуть сміття?
— Що відбулося б, якби кожен з нас прибирав після себе і сортував сміття?
Стратегія «Кластер»
Завдання
· Скласти кластер до слова довкілля.
Посередині класної дошки або чистого аркуша пишуть ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. Далі навколо записують інші слова чи речення, що висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні до обраної тематики. Поступово всі нові елементи з’єднують прямою лінією з ключовим поняттям. Кожен «супутник», у свою чергу, теж має «супутників» — так установлюються нові логічні зв’язки між поняттями.
Стратегія «Кола по воді»
Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися у класі та мати продовження вдома.
Наприклад:
Д — дерева
O — овочі
В — вода
К — кругообіг
I — іній
Л — люди
Л — ластівка
Я — ягоди і т. ін.
Графічний редактор «Фішбоун»
· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).
· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин знаходиться більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишають як припущення.
· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнка.
Вправа «Чарівний олівець»
Завдання
· Закреслити ті картинки, на яких діти завдають шкоди природі; обґрунтувати свою позицію.
Вправа «Жива, нежива природа та рукотворні об'єкти»
Завдання
· Обвести малюнки, на яких зображено об’єкти живої природи, зеленим кольором, об’єкти неживої природи — червоним кольором, рукотворні об’єкти — жовтим кольором.