Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

Технологія «Вилучи зайве»

Модинодває дтриочотиривп’ятькішістьлсімля

Завдання

· Вилучити числівники. (Отримаємо тему «Моє довкілля».)

Стратегія «Передбачення»

Учитель перед уроком кладе картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, а учні мають їх прокоментувати.

«Розсипанка із букв»

Стратегія «Фантастичні гіпотези»

— Що станеться, якщо люди не прибиратимуть сміття?

— Що відбулося б, якби кожен з нас прибирав після себе і сортував сміття?

Стратегія «Кластер»

Завдання

· Скласти кластер до слова довкілля.

Посередині класної дошки або чистого аркуша пишуть ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. Далі навколо записують інші слова чи речення, що висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні до обраної тематики. Поступово всі нові елементи з’єднують прямою лінією з ключовим поняттям. Кожен «супутник», у свою чергу, теж має «супутників» — так установлюються нові логічні зв’язки між поняттями.

Стратегія «Кола по воді»

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися у класі та мати продовження вдома.

Наприклад:

Д — дерева

O — овочі

В — вода

К — кругообіг

I — іній

Л — люди

Л — ластівка

Я — ягоди і т. ін.

Графічний редактор «Фішбоун»

· Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби).

· Після аналізу інформації за темою (з текстових матеріалів, фільмів тощо) учні визначають причини та аргументи, що їх підтверджують. Часто причин знаходиться більше, ніж аргументів. Тоді варто пояснити дітям, що це — нормально, адже трапляються ситуації, коли причини ще не мають логічного пояснення і залишають як припущення.

· Шляхом аналізу «причин-аргументів» діти формулюють висновок, що записують в останній частині малюнка.

Вправа «Чарівний олівець»

Завдання

· Закреслити ті картинки, на яких діти завдають шкоди природі; обґрунтувати свою позицію.

Вправа «Жива, нежива природа та рукотворні об'єкти»

Завдання

· Обвести малюнки, на яких зображено об’єкти живої природи, зеленим кольором, об’єкти неживої природи — червоним кольором, рукотворні об’єкти — жовтим кольором.