Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ

ОСІНЬ

«Спільне відкриття»

— Назвіть тему, що об’єднує ці фотографії.

— Чим вони відрізняються?

— Розташуйте фотографії відповідно до періодів осені: рання осінь, золота осінь, підзимок.

— Яким осіннім місяцям вони відповідають?

Вправа «Правда чи ні»

Учитель зачитує речення. Якщо воно правдиве, учні піднімають зелену картку, якщо хибне — червону.

· Осінь настає після зими.

· Усі дерева покриваються фарбами різних кольорів і відтінків.

· Восени у лісі можна знайти різноманітні гриби.

· Восени ніч стає довшою, а день — коротшим.

· Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту.

· Восени в’януть та відмирають трави.

· Осінь фарбує листя у зелені кольори.

· Осінь дарує нам полуниці.

· Восени повертаються з вирію птахи.

· Восени дощів дуже мало.

· Це час збирання врожаю та підготовки до зими.

· Звірі переодягаються у зимові кожушки.

Вправа «Добери назви осінніх місяців»

— Закінчіть речення, додавши назву осіннього місяця.

· Літові кінець, а осені — початок — ... (вересень).

· Жовтню син, а грудню рідний брат — це... (листопад).

· Пахне яблуками... (вересень).

· Голо в саді у... (листопаді).

· Ходить по краю та виганяє птахів із гаю — ... (жовтень).

· Зимі ворота одчиняє... (листопад).

Вправа «З якого дерева листочок?»

1. Визначте, з яких дерев упали ці листочки.

2. Опишіть листочки за схемою.

1. Назва дерева, на якому росте листя

2. Форма

3. Як змінює осінь забарвлення листя?

4. На що листя схоже?

Вправа «На що схожий листочок?»

— Продовжте речення.

· Листочок жовтий, як... (кульбаба, курча, сонечко, золото);

· листочок легенький, немов... (пір’ячко, сніжинка, павутинка);

· незабаром листочок полетить і закружляє, як... (пташечка, метелик, сніжинка);

· земля вкривається осіннім листям, мов... (килимом, ковдрою).

Вправа «Ознаки осінніх місяців»

— Назвіть ознаки осінніх місяців за мнемотаблицею.

ВЕРЕСЕНЬ

ЖОВТЕНЬ

ЛИСТОПАД

Завдання «Впізнай тварину»

— Здогадайтеся, про яку тварину йдеться.

· Уже влітку я шукаю по всьому лісу зернятка, горішки, відкладаючи їх у нірку. Це дає мені можливість усю зиму сидіти у своїй домівці, не виходячи назовні. Майже весь час я сплю, перериваючи сон лише для того, щоб підкріпитися. (Миша, бурундук, бабак.)

· Я проводжу зиму на ногах у пошуках їжі. Колір руденької шубки не змінюю, але хутро у мене стає більш густим і пухнастим: так легше пережити люті морози. (Лисиця.)

· Я лише перевдягаюся: змінюю сірий кожушок на білий, щоб хижаки не помічали мене на сніговій ковдрі. (Заєць.)

· Восени я намагаюся наїстися якомога більше. Люблю поласувати жабками, черв’ячками, равликами, ящірками, лісовими яблуками, ягодами і грибами. Якщо зустріну на своєму шляху змію — неодмінно здолаю її. Взимку я спатиму в глибокій норі. (Їжак.)

· Я не впадаю у сплячку, хоча й проводжу багато часу в своєму дуплі, що облаштовую високо на деревах. Я змінюю колір своєї шубки з рудого на сіруватий для маскування від хижаків. На період холодів я запасаю жолуді, гриби, горішки, зернятка. (Білка.)

· Я заздалегідь облаштовую свій дім. Шукаю печери, яри, куди зношу листя, гілки, мох. Облаштовую собі м’який матрац з ялинкових гілочок. Запасів їжі не роблю, але восени дуже активно харчуюся горіхами, рибою, щоб накопичити якомога більше жиру на час зимівлі. (Ведмідь.)