Вчимося вчитися та критично мислити Нестандартні завдання за темами тижнів до курсу «Я досліджую світ» 1 клас - 2018
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА ТЕМАМИ ТИЖНІВ
ОСІНЬ
«Спільне відкриття»
— Назвіть тему, що об’єднує ці фотографії.
— Чим вони відрізняються?
— Розташуйте фотографії відповідно до періодів осені: рання осінь, золота осінь, підзимок.
— Яким осіннім місяцям вони відповідають?
Вправа «Правда чи ні»
Учитель зачитує речення. Якщо воно правдиве, учні піднімають зелену картку, якщо хибне — червону.
· Осінь настає після зими.
· Усі дерева покриваються фарбами різних кольорів і відтінків.
· Восени у лісі можна знайти різноманітні гриби.
· Восени ніч стає довшою, а день — коротшим.
· Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту.
· Восени в’януть та відмирають трави.
· Осінь фарбує листя у зелені кольори.
· Осінь дарує нам полуниці.
· Восени повертаються з вирію птахи.
· Восени дощів дуже мало.
· Це час збирання врожаю та підготовки до зими.
· Звірі переодягаються у зимові кожушки.
Вправа «Добери назви осінніх місяців»
— Закінчіть речення, додавши назву осіннього місяця.
· Літові кінець, а осені — початок — ... (вересень).
· Жовтню син, а грудню рідний брат — це... (листопад).
· Пахне яблуками... (вересень).
· Голо в саді у... (листопаді).
· Ходить по краю та виганяє птахів із гаю — ... (жовтень).
· Зимі ворота одчиняє... (листопад).
Вправа «З якого дерева листочок?»
1. Визначте, з яких дерев упали ці листочки.
2. Опишіть листочки за схемою.
1. Назва дерева, на якому росте листя |
2. Форма |
3. Як змінює осінь забарвлення листя? |
4. На що листя схоже? |
|
|
|
|
Вправа «На що схожий листочок?»
— Продовжте речення.
· Листочок жовтий, як... (кульбаба, курча, сонечко, золото);
· листочок легенький, немов... (пір’ячко, сніжинка, павутинка);
· незабаром листочок полетить і закружляє, як... (пташечка, метелик, сніжинка);
· земля вкривається осіннім листям, мов... (килимом, ковдрою).
Вправа «Ознаки осінніх місяців»
— Назвіть ознаки осінніх місяців за мнемотаблицею.
ВЕРЕСЕНЬ
ЖОВТЕНЬ
ЛИСТОПАД
Завдання «Впізнай тварину»
— Здогадайтеся, про яку тварину йдеться.
· Уже влітку я шукаю по всьому лісу зернятка, горішки, відкладаючи їх у нірку. Це дає мені можливість усю зиму сидіти у своїй домівці, не виходячи назовні. Майже весь час я сплю, перериваючи сон лише для того, щоб підкріпитися. (Миша, бурундук, бабак.)
· Я проводжу зиму на ногах у пошуках їжі. Колір руденької шубки не змінюю, але хутро у мене стає більш густим і пухнастим: так легше пережити люті морози. (Лисиця.)
· Я лише перевдягаюся: змінюю сірий кожушок на білий, щоб хижаки не помічали мене на сніговій ковдрі. (Заєць.)
· Восени я намагаюся наїстися якомога більше. Люблю поласувати жабками, черв’ячками, равликами, ящірками, лісовими яблуками, ягодами і грибами. Якщо зустріну на своєму шляху змію — неодмінно здолаю її. Взимку я спатиму в глибокій норі. (Їжак.)
· Я не впадаю у сплячку, хоча й проводжу багато часу в своєму дуплі, що облаштовую високо на деревах. Я змінюю колір своєї шубки з рудого на сіруватий для маскування від хижаків. На період холодів я запасаю жолуді, гриби, горішки, зернятка. (Білка.)
· Я заздалегідь облаштовую свій дім. Шукаю печери, яри, куди зношу листя, гілки, мох. Облаштовую собі м’який матрац з ялинкових гілочок. Запасів їжі не роблю, але восени дуже активно харчуюся горіхами, рибою, щоб накопичити якомога більше жиру на час зимівлі. (Ведмідь.)